لیفت صورت به چه معنا است؟

لیفت صورت به چه معنا است؟-وبسایت ویانا

در این مقاله ما می خواهیم درباره انواع لیفت صورت صحبت کنیم با ما همراه باشید .  پیری و افزایش سن عوارض و پیامدهای مختلفی برای ما دارد، یکی از عوارض افزایش سن، کاهش قدرت و تون عضلات صورت و گردن و جایگزین شدن بافت چربی در زیر پوست است. بافت عضلانی استحکام بیشتری نسبت به بافت چربی دارد و اگر از تون عضلات کاسته شود، پوست حالتی شل و افتاده به خود می گیرد و به تدریج خطوط و چین و چروک هایی در پوست نمایان می شوند.

به علاوه با افزایش سن از میزان کلاژن پوست کاسته می شود؛ کلاژن یکی از پروتئین های مهم پوست است که سفتی و شادابی پوست را تا حد زیادی مدیون آن هستیم. لیفت صورت روشی است که به کمک آن پوست کشیده شده و سفت می شود؛ در نتیجه چین و چروک ها محو می شوند و مشکلاتی مانند افتادگی پلک و غبغب برطرف خواهند شد. اگر قصد دارید از تکنیک لیفت صورت استفاده کنید، مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

لیفت صورت به چه معنا است؟-وبسایت ویانا

انواع روش های لیفت صورت

انواع لیفت صورت – برای لیفت صورت تکنیک های مختلفی وجود دارد و پزشک با توجه به وسعت و نوع مشکلات پوستی تصمیم می گیرد که از چه روشی استفاده کند. در اکثر موارد و به خصوص اگر پوست صورت خیلی دچار افتادگی نشده باشد یا چین و چروک های پوست عمیق نباشند، پزشک روش های غیر تهاجمی مانند تزریق ژل، بوتاکس یا فیلر را ترجیح می دهد. همچنین روش هایی مانند استفاده از دستگاه هایفو یا آر اف و لیفت صورت با نخ هم روش های بسیار کارآمد و بی خطری هستند. اما اگر مشکلات پوستی شدید باشند؛ برای مثال خطوط چین و چروک خیلی عمیق باشند یا فرد افتادگی شدید پلک داشته باشد، پزشک مجبور است از روش جراحی که یک روش تهاجمی است استفاده کند. در ادامه برخی از روش های لیفت صورت را بیشتر بررسی می کنیم.

انواع روش های لیفت صورت-وبسایت ویانا

لیفت صورت با نخ

یکی از انواع لیفت صورت ، لیفت پوست به خصوص برای پوست هایی با افتادگی کم، لیفت صورت با نخ است. در این روش نیازی به ایجاد برش های بزرگ در پوست نیست و پزشک تنها با ایجاد سوراخ های کوچکی در پوست ناحیه مورد نظر، نخ مخصوص لیفتینگ را به کمک قلابی وارد پوست کرده و پوست را به آرامی با دست فشار می دهد تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد و لیفت شود.

روش لیفت صورت با نخ یک روش کم خطر و موثر است، زیرا برای انجام آن پزشک فقط از بی حسی موضعی استفاده می کند و نیازی به ایجاد برش در پوست و بخیه زدن ندارد. به علاوه بعد از لیفت صورت با نخ نیازی به استراحت کردن نیست و شما می توانید بلافاصله فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

لیفت صورت با عمل جراحی

یکی دیگر از انواع لیفت صورت عمل جراحی می باشد که یک روش تهاجمی است زیرا نیاز به ایجاد برش و زدن بخیه دارد؛ به همین دلیل تا زمانی که وسعت مشکلات پوستی زیاد نباشد، پزشک آن را توصیه نمی کند. با این حال ممکن است تاثیر روش های غیر تهاجمی مانند تزریق ژل و بوتاکس به اندازه روش جراحی نباشد. روش لیفت صورت با جراحی به این صورت است که پزشک در امتداد خط رویش مو و در نواحی مانند زیر فک، بالای پیشانی و زیر چانه برش هایی ایجاد می کند البته اکثر برش ها معمولا در محدوده گوش هستند.

سپس پزشک پوست های اضافی  و شل را از محل رویش آنها سست می کند و بعد از ناحیه نزدیک گوش آنها را به سمت عقب می کشد. در لیفت صورت با عمل جراحی، علاوه بر اینکه پوست سفت می شود تا حد زیادی پاکسازی و تمیز شده و چین و چروک های آن برطرف می شود. توجه داشته باشید که لیفت صورت با عمل جراحی مناسب هر کسی نیست و بیشتر برای افراد در سنین ۶۰-۴۰ سال انجام می ‌شود.

لیفت صورت با عمل جراحی-وبسایت ویانا

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین معایب پیری و افزایش سن برای خانم ها، نمایان شدن مشکلات پوستی همچون چین و چروک و افتادگی پوست است. اما طی سال های اخیر روش های بسیار کارآمدی برای رفع این مشکلات ابداع شده است؛ روش هایی مانند تزریق فیلر، ژل، چربی و بوتاکس یا استفاده از دستگاه هایی مانند دستگاه میکرونیدلینگ، دستگاه آر اف، لیفت صورت با نخ و… اگر وسعت مشکلات زیاد باشد و پزشک نتواند به کمک روش های گفته شده پوست را لیفت کند، مجبور است از روش جراحی برای لیفتینگ صورت استفاده کند. در این مقاله برخی از روش های رایج برای لیفت صورت را مورد بررسی قرار دادیم.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *