لیفت صورت

هایفوتراپی

هایفوتراپی و لیفت صورت – هایفو (HIFU) ، مخفف عبارت High-intensity focused ultrasound به معنای امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا است که یکی از کاربردهای درمانی امواج اولتراسوند می‌باشد. هایفوتراپی یک درمان کاملاً غیرتهاجمی برای لیفت پوست است که در مقایسه با سایر روش‌های لیفت پوست، با درد بسیار کمتری همراه است. روش هایفو را برای لیفت نواحی صورت و گردن، به ویژه گونه، زیر چانه، اطراف چشم و پیشانی می‌توان اعمال کرد. دستگاه هایفو دارای سرعت بسیار بالایی است و درمان را در حداقل زمان به شما ارائه می‌دهد‌؛ طوری که تنها چند روز پس از درمان متوجه روند بهبودی در پوست خود خواهید شد و این آثار حداقل  تا دو سال ماندگار است.

لیفت صورت

 

 

مهم‌ترین ویژگی هایفوتراپی

مهمترین ویژگی هایفوتراپی این است که بدون درد و جراحی بوده و سطح پوست کاملاً سالم و بدون آسیب باقی می‌ماند. پس نیازی به استراحت نداشته و بلافاصله شخص می‌تواند به ادامه فعالیت و کارهای روزانه‌اش بپردازد.

لیفتینگ بدون جراحی

لیفتینگ پوست یکی از بهترین راه‌ها برای جوان‌سازی است. امروزه روش‌های مختلفی نظیر پیلینگ شیمیایی، فرکانس رادیویی، میکرونیدلینگ، میکرودرم و هایفو برای عمل جوان‌سازی مورد استفاد می شود. هر کدام از درمان‌های فوق عمق نفوذ متفاوتی دارند. با توجه به این که کلاژن در عمق 1.5 تا 4.5 میلیمتری پوست تولید می‌شود، در صورتی که عمق نفوذ درمان بالاتر باشد، درمان موثر‌تر خواهد بود. در شکل زیر عمق نفوذ فناوری‌های مختلف نمایش داده شده است. با توجه به شکل بیشترین عمق مربوط به فناوری هایفو است. این درمان در سال 2009 موفق به درمان سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای لیفتینگ صورت شد. طول مدت درمان برای این فناوری یک جلسه بوده و مدت اثر آن دو سال است.

لیفت صورت

تحقیق و بررسی

در تحقیقی که در بخش پوست بیمارستان دانشگاه هان یانگ سئول انجام شد، ٢٠ کره‌ای (١٨ زن و ٢ مرد) ٣٧ تا ٧٥ ساله، که پوست صورتشان دچار چروک و افتادگی شده بود، بعد از یک جلسه درمان با  HIFU، مورد بررسی قرار گرفتند. بعد مدت 3 و 6 ماه نظرسنج صورت گرفته و نتایج این نظرسنجی 85 درصد بیماران به نتایج به دست آمده امتیاز “کاملا راضی” دادند.

مزایای هایفوتراپی

درمان سریع و بدون عوارض بعد از جراحی
کاملاً ایمن و بدون درد
بدون دوره‌ی نقاهت
کاهش ترک‌ها و چین و چروک پوست
از بین بردن تیرگی، سیاهی و گودی ایجاد شده زیر چشم
لیفت پوست
سفت کردن و تجدید ساختار پوست صورت و گردن

لیفت صورت

 

پس از هایفو

بیمار ممکن است پس از جلسه‌ی درمان با مقداری قرمزی یا ورم مواجه شود و ممکن است مقداری حس سوزش داشته باشد. این علائم چند ساعت پس از انجام هایفو از بین می‌روند. با وجود این که نتایج این روش درمانی به میزان عمل جراحی لیفت صورت برای رفع افتادگی پوست صورت واضح و آشکار نیست، هایفوتراپی می تواند ظاهر پوست شما را به صورت بی‌خطر و طبیعی سفت کرده و به تدریج آن را شاداب و جوان سازد.

لیفت صورت یا سفت کردن پوست صورت که به آن ریتیدکتومی گفته می شود، یک عمل زیبایی ست که باعث جوانسازی صورت می شود. لیفت صورت تکنینک های مختلفی دارد که با به کار گیری آن ها می تواند بر تمامی بافت ها اثر گذاشته و مواردی که به دلیل افزایش سن بر روی پوست ایجاد می شود را در مان می کند.

طی انجام لیفت صورت چربی ها و سلول های مرده پوست از بین می رود و سلول های فعال پوست تحریک شده و پوست را بازسازی می کنند. با کمک این روش درمانی می توان چهره ای بهتر و با کیفیت تری داشت. حین این عمل پوست به سمت بالا کشیده می شود و بعد از آن دیگر اثری از چین و چروک در اطراف چشم، دهان و گونه ها مشاهده نخواهید کرد. به منظور داشتن صورتی صاف و شاداب باید این عمل در بهترین کلینیک لیفت صورت تهران انجام شود. این کیلینیک با داشتن کادری مجرب و متخصص زیبایی می تواند شما را برای داشتن پوستی با کیفیت کمک کند.

آنچه باید در مورد لیفت صورت بدانید

بسته به نوع پوست شما و چین و چروک های صورتتان می تواند هزینه درمان متفاوت باشد.

زمان انجام عمل لیفت صورت به 2 تا 6 ساعت زمان نیاز دارد.

بعد از انجام عمل لیفت، 3 تا 4 هفته بهبودی کامل پیدا می کنید.

موفقیت و نتجیه بخشی عمل لیفت صورت بسیار زیاد می باشد.

در چه شرایطی می توان لیفت صورت را انجام داد؟

درست است که این عمل حساس نیست اما باید مراجعه کنندگان شرایط آن را داشته باشند. این شرایط با توجه به سن افراد متفاوت است. به طور کلی فرد متقاضی باید شرایط زیر را دارا باشد.

پوست فرد نسبتا از کشش پوستی و انعطاف پذیری برخوردار باشد.

ساختار پوستی نیز باید برای انجام عمل مناسب باشد.

فرد روی صورت خود چین و چروک داشته باشید که روی پوست شما نمایان باشد.

دارای وزن متعادل باشد و در نتیجه آزمایشات، مشکل خاص پوستی نداشته باشید.

نتایجی که لیفت صورت در پی دارد

لیفتینگ صورت روشی برای درمان صورت نمی باشد، یک عمل زیبایی می باشد. زمانی که پوست کشیده می شود چروک ها و برخی دیگر از مشکلات پوستی را از بین می برد و به جوانسازی پوست کمک می کند. اکثرا افرادی که متقاضی عمل لیفت صورت می باشند 40 تا 70 سال سن دارند، این در حالی ست که افراد جوان تر هم می توانند این عمل را انجام دهند.

آلودگی ها و چربی ها ی موجود بر روی پوست را از بین می برد.

زخم های پوستی موجود در اطراف فک را از بین می برد.

میزان چربی انباشته شده در گردن و چانه را نیز از بین برده و پوست را پاکسازی می کند.

چین و چروک در اطراف چشم و دهان را بر طرف می کند.

پوست را سفت و جوان می کند و تیرگی های موجود در پوست را از بین می برد.

انواع روش لیفت صورت

لیفتینگ صورت در بهترین کلینیک تهران به دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می شود. متخصص زیبایی با توجه به ساختار صورت هر فرد این را تشحیص می دهد که به چه شکل باید عمل را انجام دهد.

لیفت صورت با روش غیر تهاجمی

روش غیر تهاجمی لیفت صورت به عمل جراحی نیازی ندارد، این در صورتی ست که متخصص زیبایی تشخیص دهد پوست شما به روش تهاجمی نیاز ندارد و بدون عمل جراحی می تواند خواسته متقاضی را به او بدهد.

در این روش پوست در ابتدا پاکسازی می شود، تحریک می شود و در نهایت از نظر ظاهری جوان تر می شود.

در صورتی که پوست فرد تنها دارای چین و چروک باشد از طریق روش غیر تهاجمی عمل لیفت صورت را انجام می دهند.

روش تهاجمی لیفت صورت

جوانسازی پوست در صورتی که شما پوست شل شده داشته باشید، عمق چین و چروک های پوست شما زیاد باشد یا پوست شما چربی اضافی داشته باشد با روش تهاجمی انجام می شود.

در این روش بخش هایی از پوست شما برش خورده و جدا می شود و برای عمل زیبایی آماده می گردد.

برای این عمل برش هایی در بالای پیشانی، زیر فک، زیر چانه و پشت گوش ایجاد می شود. پزشک متخصص در این زمان پوست شما را پاکسازی می کند. قسمت های اضافی که روی پوست چروک ایجاد می کنند را سست کرده و از طرف گوش به عقب می کشند.

در این روش در زمان برش، داروهای آرامش بخش و تقویتی به پوست تزریق می شوند. با این کار عضلاتی در لایه های زیرین پوست شما سفت شده و از آلودگی ها و چربی ها عاری می شود. بعد از انجام این عمل سلول های پوستی شما بازسازی می شوند به علاوه پوست بسیار تمیز می شود. بعد از مدتی نیز چین و چروک ها از بین می روند و به طور کلی محو می شوند.

قبل از عمل لیفت صورت چه اعمالی باید انجام شود؟

بعد از اینکه عمل را انجام دادید از لباس هایی با یقه باز استفاده نمایید این کار باعث می شود تا پارچه روی پوست شما کشیده نشود.

بهتر است مدتی کشیدن سیگار و دخانیات را کنار بگذارید.

برخی داروها ممکن است جلوی بهبودی شما را بگیرد بنابراین آن ها را مصرف نکنید از این دسته می توان آسپرین و داروهای ضد التهاب و یا مکمل های غذایی را نام برد.

در خانه مکانی را آماده کنید تا از پمادها، دستمال، گاز مایع، کیسه یخ و موادی که برای شما تجویز شده است استفاده کنید.

بهتر است همراه داشته باشید تا بعد از انجام عمل شما را به خانه ببرد.

عمل جراحی برای لیفت صورت

عمل کشیدن پوست یک عمل سرپایی بوده و بیهوشی موضعی دارد. در این صورت پزشک متخصص داروی بی حسی را زیر پوست تزریق می کند تا پوست بی حس شود.

ممکن است در برخی موارد جراح تشخیص دهد که باید بیهوشی عمومی استفاده شود. به دلیل اینکه در این حالت عضلات راحتی بیشتری دارند.

زمانی که برای انجام عمل نیاز است از 4 تا 6 ساعت بسته به میزان چین و چروک های شما متغیر است.

در مواقع مختلف ممکن است عمل لیفتینگ بر روی بخشی از پوست یا روی کل صورت انجام شود.

برای انجام عمل صورت فرد قسمت بندی شده و این عمل با دقت بسیار زیادی انجام می شود.

مزایای لیفت صورت

بهتر است این عمل بسیار حساس را در بهترین کلینیک زاویه سازی صورت در تهران انجام دهید تا شاهد مزایای آن باشید.

چروک های صورت به طور کامل از بین می رود.

خورشید و عواملی که بر روی پوست تاثیر دارند در این روش کمتر اثر می گذارند.

نتایجی که عمل لیفتینگ صورت دارد دائمی می باشند.

این عمل زیبایی تا 10 سال شما را جوان تر می کند.

زخم هایی که در اثر جراحی ایجاد می شود قابل مشاهده نیست و در گذشت زمان به کلی از بین می رود.

به منظور ریکاوری چه اعمالی باید انجام شود؟

بدترین زمان بعد از جراحی، هفته اول می باشد که بیماران درد و ناراحتی را بسیار احساس می کنند. تورم، کبودی صورت در این هفته نمایان می شوند. در این هفته شما باید در رخت خواب بکانید برای تسکین درد از مسکن های تجوزی استفاده نمایید.

هفته دوم بعد از عمل باندهای صورت به طور کامل برداشته می شوند و بیمار می تواند احساس بهتری داشته باشد. اما همچنان باید از پوست خود مراقبت کنید و از پمادهای موضعی استفاده نمایید تا بهتر شوید.

در هفته سوم مجددا باید به متخصص مراجعه کنید تا بخیه ها را باز کند. در این زمان پوست بسیار بهتر شده است و می توانید فعالیت های عمومی خود را انجام دهید.

هفته چهارم کاملا پوست بهبود می یابد و عمل با موفقیت انجام شده است. پوست شما جوان تر شده، کبودی و جای زخم ها بهبود یافته است و از این به بعد می توانید جوان تر به نظر برسید.

همانطور که در ابتدا اشاره شد باید به این نکته دقت داشته باشید که عمل لیفت صورت بسیار حساس می باشد. بنابراین شما باید این عمل را در بهترین کلینیک تهران انجام دهید تا از نظر تیم تخصصی مطمئن باشید.

مقالات دیگر