بایدها و نبایدهای تزریق ژل و فیلر

1

گاهی مبارزه با نشانه‌های بالارفتن سن تبدیل به یک چالش بزرگ می‌شود. در گذر زمان عوامل اجتناب‌ناپذیر بسیاری باعث می‌شوند تا پوست ارتجاع‌پذیری خود را از دست می‌دهد و این شرایط باعث ایجاد خطوط عمیق‌تر و قابل‌توجه روی صورت فرد شده و نیاز به استفاده از انواع روش درمان خط و خطوط صورت برای افراد بوجود می‌آید. ‌‌‌برای کمتر کردن این نشانه‌ها و داشتن ظاهری جوان‌تر، روش‌های بسیاری پیشنهاد شده است؛ از درمان‌های خانگی و ماسک‌های جوان‌کننده گرفته تا هایپرپیگمنتیشن و لیزر که روی لایه‌ی رویی پوست اثربخش‌اند و به آبرسانی به پوست کمک می‌کنند. اما پیدا کردن سریع‌ترین، موثرترین و بی‌دردسرترین روش هرگز ساده‌ نبوده و متخصصان زیبایی بالاخره به ماندگارترین روش برای جوانسازی صورت دست یافته‌اند. پرکردن خطوط و چین و چروک‌ها و حجم دادن به بعضی قسمت‌های صورت می‌تواند یک‌باره تا اندازه‌ی چشمگیری به جوان‌تر شدن و هیدراسیون ظاهر فرد کمک کند.
یکی از روش‌های موثر و موفق برای جوان‌تر کردن پوست تزریق ژل یا همان فیلر است. این ژ‌ل‌های قابل تزریق مصنوعی، کاملا مشابه مولکول‌های قندی طبیعی در بدن عمل می‌کنند و با تزریق آن‌ها به صورت، حجم و شادابی از دست رفته را به چهره بازمی‌گردانند.

نکته: علاوه بر برطرف کردن عیب‌های چهره، از فیلرها می‌توان برای رفع چین و چروک هم استفاده کرد.

کدام قسمت‌های چهره را می‌توان با فیلرها جوان‌تر کرد؟

تا چند سال پیش اگر تمایل داشتید شکل چهره‌تان تغییر دهید، حتما باید تحت عمل جراحی فک یا چانه قرار می‌گرفتید، که هم متحمل هزینه‌ی زیاد می‌شدید و هم نگرانی از عوارض و مراقبت‌های بعد از عمل شما را از انجام آن بازمی‌داشت. اما امروزه به راحتی و بدون هیچ کدام از آن عوامل بازدارنده، تنها با تزریق ژل، به شکل مطلوب چهره‌ی خود می‌رسید.
یکی از پرطرفدارترین مراقبت‌های زیبایی در دنیا تزریق فیلر برای فرم‌دهی و زاویه‌دار کردن صورت است، که بسیاری از چهره‌های زیبا و مشهور دنیای مد و سینما را مجذوب خود کرده است.

می‌توانید از طریق تزریق ژل توسط پزشک متخصص به نواحی مختلف صورت از جمله گونه (فیلر لیفت)، فک‌ و چانه و لب (فرم‌دهی و پر کردن) به راحتی و در کمترین زمان ممکن به آن زاویه و فرم داد. این فرآیند حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود. چرا که شکل چهره‌ی هر کس منحصر بفرد است و تشخیص پزشک برای استفاده و گاهی ترکیب ژل‌ها با یکدیگر برای دستیابی به بهترین نتیجه امری ضروری است.

 

 

 

چرا تزریق ژل باید توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود؟

همانطور که برای انجام هرکار دیگری باید به متخصص آن مراجعه کرد برای انواع تزریق به صورت که یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن و در واقع آیینه‌ی ظاهر شماست باید به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. تردیدی نیست که مراجعه به پزشک متخصص زیبایی که برای استفاده از ژل‌های قابل تزریق آموزش آکادمیک لازم دیده و این کار را روی انواع چهره‌ها انجام داده است، می‌تواند در حفظ طبیعی بودن تغییرات ظاهری و رضایت شما در نتیجه‌ی مطلوبی که به دنبال آن هستید، کمک بسزایی باشد.

 

 

برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی مطلوب روی چهره‌تان چقدر باید صبر کنید؟

پس از تزریق فیلرها و تزریق بوتاکس مقداری زمان می‌برد تا نتیجه‌ی نهایی را روی چهره‌تان مشاهده کنید. بنابراین باید پیش از تزریق برنامه‌ریزی کنید.

تاثیر فیلرها فورا پس از انجام تزریق قابل مشاهده است (وجود تورم بستگی به بافت قسمتی دارد که تزریق را انجام داده‌اید) و بین 9 تا 24 ماه ماندگاری دارد (که این هم بسته به نوع موادی که استفاده شده و ناحیه‌ای که تزریق روی آن صورت گرفته متفاوت است).

از طرف دیگر، بوتاکس یا تزریقهایی که برای برطرف کردن چروک انجام می‌گیرد ممکن است اولین اثرات خود را چند روز پس از تزریق نشان دهد یا حتی 7 تا 14 روز تا نشان دادن تاثیر کامل طول بکشد.

اگر مصمم هستید که برای زیباتر کردن چهره‌ی خود گامی بردارید، با رعایت نکات بالا می‌توانید با خیال راحت اقدام کنید؛ زیبایی حق شماست!

منبع: beautycrew.com

مقالات دیگر