میکرودرم

Whatsapp search bar 3d rendering

میکرودرم یا (microdermabrasion) روشی غیر تهاجمی، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد و مطمئن و موثر برای پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست است. میکرودرم، با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست، موجب تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می‌شود. بسیاری از افراد تنها پس از یک جلسه درمان، پیشرفت قابل توجهی را در بافت، رنگ و توناژ پوست خود مشاهده می‌کنند. میکرودرم پوست بیش از هر چیز برای بهبود جای جوش، علائم آبله و آثار تصادف و بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روش در درمان نقص‌های پوستی مادرزادی، خال‌ها یا زخم ناشی از سوختگی موثر نیست؛ اما فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌ها و جای آکنه با میکرودرم ابریژن قابل رفع است.

 

 میکرودرم: پاک‌سازی و رفع جای جوش تنها در 30 دقیقه

 

تاثیر میکرودرم بر پوست

  • روشن‌تر شدن، ایجاد شادابی و در نتیجه زیبایی بیشتر پوست
  • از بین رفتن جای جوش و لک
  • رفع منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی دیگر
  • سفت و ضخیم شدن پوست
  • از بین رفتن خطوط و چروک‌های ظریف پوست
  • درمان جوش‌های زیر پوستی
  • کنترل چربی در پوست
  • ایجاد نرمی و لطافت در پوست
  • کاهش حساسیت‌های پوستی
  • افزایش اثرات دارو‌های موضعی
  • از بین بردن جای زخم و اسکار‌های سطحی

 

 میکرودرم: پاک‌سازی و رفع جای جوش تنها در 30 دقیقه

عملکرد میکرودرم به چه صورت است؟

در این روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند.  در ضمن این کار، مکشی نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود.
از میکرودرم ابریژن می‌توان در درمان جوشگاه‌های (اسکار) آکنه و آبله‌مرغان نیز استفاده کرد. جای زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و اغلب بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چند جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. در ترمیم   اسکارهای سوختگی نه چندان عمیق نیز می‌توان از این روش استفاده کرد.

 

 

 

 میکرودرم: پاک‌سازی و رفع جای جوش تنها در 30 دقیقه

 

گرچه فواید استفاده از میکرودرم توسط متخصص پوست و یا متخصصان آرایشی چندان متفاوت نیست، اما مضرات آن ممکن است متفاوت باشد. انجام میکرودرم در سالن‌های زیبایی، گزینه‌ی قابل اعتمادی محسوب نمی‌شود. البته نه به این معنا که انجام میکرودرم توسط یک متخصص آرایش در سالن‌های آرایشی منجر به مشکلات جدی می‌شود، بلکه متخصصان پوست و جراحان زیبایی کاملا از مشکلاتی که ممکن است پیش آید مطلع هستند و به راهکار آن تسلط کامل دارند و به همین دلیل گزینه‌های قابل اطمینان‌تری محسوب می‌شوند.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با  کلینیک موهای زائد با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

 

 

چروک‌های خیلی عمیق با این روش درمان نمی‌شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود. چون در این روش سایش پوست سطحی است، جوشگاه و تغییر رنگ پوست دیده نمی‌شود.

می‌توان برای نتیجه‌ی درمان بهتر و سریع‌تر به همراه میکرودرم از لیزر جوان‌سازی بدون زخم نیز استفاده کرد.

زمان لازم برای هر جلسه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول است. تعداد جلسات درمان بنا به  تمایل بیمار و تشخیص پزشک متخصص متغیر است.

 

 میکرودرم: پاک‌سازی و رفع جای جوش تنها در 30 دقیقه

 

مراقبت‌های بعد از انجام میکرودرم

بعد از هر گونه اقدام زیبایی، برای دستیابی به اثر بخشی بهتر نیاز به مراقبت‌هایی وجود دارد. مراقبت‌های بعد از میکرودرم شامل موارد زیر است:

  • پس از انجام این درمان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز کرده و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده نکردن از یک ضد آفتاب مناسب التهاب پوست را افزایش می‌دهد.
  • به مدت چند روز پوست را لمس نکرده و به آن دست نزنید. بعد از انجام میکرودرم پوست در وضعیت حساسی قرار می‌گیرد و هر عامل خارجی می‌تواند به آن آسیب برساند.
  • بهتر است استفاده از هر نوع کرم ترمیمی و درمانی را به تعویق انداخت. ترکیبات موجود در این کرم‌ها التیام پیدا کردن پوست را پس از این عمل به تأخیر می‌اندازد.
  • برای جلوگیری از احساس سوزش در پوست آن را با آب خنک شستشو دهید. همچنین برای اینکار می‌توانید از قطعات یخ نیز برای خنک کردن پوست خود استفاده نمایید.

روشی فوق العاده برای از بین بردن جای جوش، لک و جوانسازی صورت میکرودرم است. این روش نوین برای اولین بار در ایتالیا در سال 1985 شناخته شد و از آن به عنوان یک روش بدون عارضه یاد می شود.

میکرودرم برای جای جوش

با استفاده از دستگاه مخصوص، چندین کریستال ریز از جنس اکسید آلومینیوم با سطح پوست تماس برقرار می کنند. در این تماس خراش سطحی بر روی لایه های رویی پوست ایجاد می شود.

بعد از آن در سطح پوست مکشی ایجاد می کند تا بتواند کریستال ها را از سطح پوست جمع کند. به علاوه جریان خون را در پوست بهتر می کند و سلول های فیبروبلاست را فعال کرده و در نهایت طراوت و شادابی را به صورت باز می گرداند و باعث از بین رفتن جای جوش می شود.

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که سنی بالای 30 سال دارند و از نظر جسمی سالم و تنها چند زائده و یا جای جوش در صورت خود دارند مناسب می باشد. این روش نمی تواند چین و چروک های پوست را برطرف کند. برای این که بتوان افتادگی و چروک ها درمان کرد باید از روش های دیگر از جمله لیفت صورت، هایفوتراپی و یا سفت کردن پوست با لیزر استفاده کرد.

موارد استفاده از میکرودرم

خطوط چروک نازک، کم و زیاد بودن رنگدانه ها، آفتاب سوختگی، لکه هایی که با افزایش سن بر روی پوست ظاهر می شوند و همچنین زخم های کوچک و مشکلات بافتی از مواردی هستند که با استفاده از میکرودرم برطرف می شوند.

روزاسه یا همان التهاب مزمن پوست که معمولا بر روی گونه ها، بینی و پیشانی بزرگسالان ایجاد می شود با میکرودم ابریژن قابل درمان است.

از بین بردن لک های قهوه ای که در زمان پیری روی پوست صورت، پیشانی یا گونه ها و چانه ایجاد می شوند.

جوش های سر سیاه را نیز از بین برده و پوست را صاف می کند.

در پوست های خشک باعث کنترل چربی می شود و در پوست های خشک مانند یک محرک عمل کرده و عدد چربی را فعال می کند. در نهایت هر دو پوست شادابی و طراوت خود را خواهند داشت.

داروهای شیمیایی با این کار بر روی پوست بسیار اثر گذاشته و بهبودی را چندین برابر می کند.

جوش های زیر پوستی نیز از دیگر مواردی می باشد که با کمک میکرودرم از بین می روند.

استفاده از میکرودرم باعث کاهش حساسیت پوست های قرمز می شود.

به طور معمول با اسپری ملایم کریستال ها می توان بافت رویی پوست را خوب کرد. این کار باعث می شود لایه آسیب دیده و رویی پوست برداشته شود و سلول های جوان و شاداب پوست خود را نمایان کنند.

برای انجام میکرودرم چه چیزی نیاز است؟

به منظور استفاده از میکرودرم ابریژن پوست صورت باید از هرگونه آلودگی و چربی پاک شود، بعد از آن مدت زمانی دستگاه میکرودم در جهات محتلف روی پوست کشیده می شود. این مدت زمان بستگی به پوست و لک های آن دارد. زمان مورد نیاز این عمل 20 تا 30 دقیقه برای صورت و 20 دقیقه برای گردن می باشد.

بعد از این که کار تمام شود، محل پاک می شود، با آب ولرم شسته و بعد با یک کرم مانند اکسید دورنگ و یا کالامین پوشش داده می شود.

در این موارد استفاده از میکرودرم ممنوع می باشد

زمانی که فرد روی پوست خود تبخال یا زگیل داشته باشد.

زمانی که فردی تا دو ماه قبل جراحی صورت انجام داده باشد.

فرد با زخم های عمیق نمی تواند این کار را انجام دهد. همچنین افرادی که در سیستم ایمنی بدن دچار اختلال هستند و یا دیابت دارند.

خانم های باردار از جمله افرادی هستند که نمی توانند از میکرودرم ابریژن استفاده کنند.

زمانی که افراد تحت درمان با ایزو ترتینوئین هستند.

زمانی که فرد در حال رادیوتراپی گردن باشد.

در نهایت افرادی که یک سال گذشته اکوتان مصرف کرده اند و یا بیماری پسوریازیس دارند.

تعداد جلسات انجام میکرودم چگونه است؟

تشخیص تعداد جلسات بر عهده پزشک می باشد که ان را مناسب با مشکل بیمار بیان می کند. اما به طور معمول از 4 تا 6 جلسه می باشد اما برای روشن سازی پوست و رفع لک تعداد جلسات 10 تا 12 جلسه می باشد.

اعمالی که قبل از انجام میکرودرم باید انجام داد

استفاده از داروهای ضد لک و یا لایه بردار دو روز قبل از درمان و 3 روز بعد از عمل ممنوع است.

بعد از انجام میکرودرم باید در استفاده از ضد آفتاب دقت بیشتری داشته باشید و در فاصله سه ساعتی آن را تمدید کنید.

استفاده از آب داغ و حمام تا یک روز کامل یا 24 ساعت بعد از میکرودرم ممنوع است.

دکلره کردن، برداشت موها با بند، وکس و غیره را می توانید 3 تا 4 روز بعد از میکرودرم انجام دهید.

آقایان باید 3 یا 4 ساعت قبل از انجام میکرودرم صورت خود را اصلاح کنند. همچنین 12 ساعت بعد از انجام میکرودرم می توانند اصلاح صورت را داشته باشند.

کاربردها و مزایای لیفت صورت با نخ-وبسایت ویانا

استفاده از میکرودرم چه مزایایی دارد؟

اولین و بهترین مزیت میکرودرم بدون عارضه بودن آن است.

انجام میکرودرم در فاصله زمانی کوتاه قابلیت انجام دارد و در تمامی پوست ها حتی پوست های تیره نیز قابلیت انجام دارد.

این عمل کاملا بدون درد است بنابراین به بیهوشی و یا استفاده از بی حس کننده های موضعی نیازی نیست.

به راحتی طی چند جلسه اثرات تاتو و یا خالکوبی را از بین می برد.

لک های حاملگی از جمله درمان هایی ست که توسط میکرودرم انجام می شود.

استفاده از میکرودرم می تواند باعث کوچک شدن و یا حتی بستن به طور کامل منافذ می شود.

استفاده از این روش برای درمان آنقدر ساده و سریع انجام می شود که به آن لایه برداری زمان ناهار می گویند. یعنی می توان برای استراحت موقع ناهار از این روش درمانی استفاده نمود و مجدد سر کار برگشت.

 

عوارض استفاده از میکرودرم

کبود شدن پوست

ایجاد حساسیت

تنگی و سفت شدن پوست

تغییر رنگ پوست

خراشیده شدن پوست

احتمال پارگی رگ های نازک خونی وجود دارد

خونریزی جز لاینفک اعمال زیبایی می باشد

ایجاد تبخال در نزدیکی دهان و لب ها

در صورت استفاده از داروهایی مانند آسپرین یا رقیق کننده های خون، پوست چشم کبود می شود.

بروز تبخال بسیار کم اتفاق می افتد اما در صورتی که شما سابقه تبخال دارید بهتر است از میکرودرم در اطراف لب ها استفاده نکنید و این مورد را قبل از استفاده از این روش به پزشک خود بگویید.

دستگاه پاکسازی جوش صورت به صورتی برقی می باشد و می تواند با مکش قوی که ایجاد می کند، جوش های سر سیاه، چربی ها و سلول های مرده پوست را که در منافذ پوست قرار دارند و به طور معمول به رنگ سیاه دیده می شوند را بیرون می کشد. در این صورت پوست شما شفاف، تمیز و سالم و شاداب می کند. این دستگاه علاوه بر یک دست کردن پوست صورت می تواند از افتادگی و پیری پوست جلوگیری کرده و در صورت وجود آن ها را از بین ببرد چراکه استفاده از این دستگاه باعث بیشتر شدن گردش خون در صورت می شود.

دستگاه پاکسازی پوست صورت دارای 4 سری می باشد که با عملکردهای متفاوت آکنه و لک صورت را از بین می برد. از بین بردن جوش های سر سیاه نیز از وظایف آن می باشد. استفاده از دستگاه مذکور ساده بوده و در باعث بر طرف کردن چین چروک های پوست می شود.

دستگاه پاکسازی جوش صورت

همان طور که می دانید جوش صورت می تواند بسیار در ظاهر و اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد. جوش ها معمولا در دوران جوانی و نوجوانی به شکل سر سیاه روی پوست ایجاد می شوند که در اصطلاح به آن ها غرور جوانی گفته می شود. دستگاه پاکسازی جوش صورت باعث خالی کردن جوش های صورت از منافذ پوست می شود و در نهایت به شادابی، جوانی و پاکسازی پوست منجر می شود.

از دیگر خصوصیات این دستگاه استفاده آسان آن می باشد. در برابر عملکردی کارآمدتر از برچسب و ماسک دارد. این مواد نیاز به زمان دارند تا بتوانند جوش ها را بهبود بخشند. اما استفاده از دستگاه مکنده جوش نیازی به اتلاف وقت نداشته و چربی و سلول های مرده را به راحتی و بدون درد از منافذ پوست خارج می کند.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟-وبسایت ویانا

بررسی دستگاه مکنده از نظر فنی

اصل دستگاه

4 عدد سری با عملکرد متفاوت

کابل برای شارژ کردن

آداپتور

واشر بزرگ دو عدد

واشر کوچک هم دو عدد

اسفنج یدک هم دارد که تعداد آن ها 6 عدد می باشد.

عملکرد دستگاه پاکسازی جوش صورت چگونه است؟

دستگاه با عمل مکش و استپ کار می کند. موتور دستگاه 5 حالته بوده می تواند در 5 حالت مختلف، قدرت مکش مختلفی دارد که شما می توانید این قدرت مکش را تنظیم نمایید. از آن جایی که دستگاه دارای طراحی ارگونومیک می باشد، به راحتی روی پوست صورت حرکت می کند. باطری داخلی دستگاه قابل شارژ بوده و از طریق آداپتور و برق شهری شارز می شود.

دارای دکمه خاموش و روشن می باشد و در زیر آن یک چراغ تعبیه شده است که در صورت روشن شدن به آبی می باشد و در صورتی که به شارژ متصل شود، به رنگ قرمز و در نهایت بعد از پر شدن شارژ به رنگ سبز تبدیل می شود.

4 سری دستگاه 4 عملکرد متفاوت دارند که کارایی آن ها متناسب با طراحیشان می باشد. جنس هر کدام از اکرولیک می باشد.

انواع سری دستگاه پاکسازی جوش صورت

سری اول که دهانه الماسی نام دارد

نوک این سری دستگاه فلزی ست و علاوه بر مکندگی بر روی پوست خراش ایجاد می کند این عمل باعث جوانسازی، شفاف و صاف شدن پوست صورت می شود.

سری به شکل دایره به همراه دهانه کوچک

این سری که مکش ضعیف تری دارد برای جوش های کوچک تر استفاده می شود.

سری به شکل دایره با دهانه بزرگ

این سری دستگاه پاکسازی جوش صورت قدرت مکش بیشتری دارد. برای از بین بردن جوش های بزرگتر استفاده می شود. از آن جایی که این سری بزرگ تر است می تواند بخش بزرگتری از پوست را هدف قرار دهد به همین دلیل کار با این سری زود تر انجام می شود.

سری آخر بیضی شکل است

این شکل سری باعث می شود تا از آن برای بیرون کشیدن چربی انحنای گوشه بینی استفاده شود. به علاوه با این سری می توان چربی های داخل چروک صورت را نیز خارج کرد.

برتری دستگاه مکنده جوش نسبت به کرم ها و ماسک ها

دستگاه مکنده جوش نسبت به استفاده از کرم ها و یا ماسک های ضد لک و ضد جوش، بهتر است و با قدرت بیشتری برای از بین بردن جوش ها عمل می کند. دستگاه پاکسازی جوش صورت می تواند محتویات درون منافذ بوست را که باعث ایجاد جوش شده است، به طور کامل خارج شود. این درحالی ست که ماسک ها و کرم ها تنها به صورت سطحی باعث بهبود پوست می شوند.

روش استفاده از دستگاه ساکشن جوش

در ابتدای کار باید صورت خود را با آب و صابون بشویید. یکی از سری ها را مطابق با آن چه گفته شد انتخاب کنید و روی دستگاه نصب کنید. بعد سری را روی جوش میرود نظر قرار دهید و تنظیم قدرت مکندگی، چربی و محتویات درونی جوش ها را توسط دستگاه خالی کنید.

مشخصات عمومی دستگاه پاکسازی جوش صورت

طراحی این دستگاه بسیار ظریف و مدرن و در عین حال کارآمد می باشد.

برای از بین بردن جوش، لک و آکنه مناسب است.

می توان به جرات گفت یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش و چربی در منافذ پوست می شود.

استفاده از آن بسیار راحت  است.

استفاده از دستگاه کاملا بهداشتی ست و عوارضی ندارد.

با داشتن 4 سری جدا و عملکرد متفاوت جذابیت و قابلیت بیشتری دارد.

به منظور برطرف کردن افتادگی و چروک پوست نیز استفاده می شود.

به پوست طراوت و شادابی می بخشد.

موتوری با 5 قدرت متفاوت و قابل تنظیم دارد.

با استفاده از برق شهری می توان دستگاه را شارژ کرد.

نکاتی که در استفاده از دستگاه باید رعایت کنید

توجه داشته باشید که قبل و بعد از استفاده از دستگاه پاکسازی جوش صورت دستگاه را حتما بشویید.

این دستگاه تنها به صورت فردی قابل استفاده می باشد و جز وسایل شخصی ست.

بعد از اینکه از دستگاه استفاده کردید، اسفنج درون آن را تعویض نمایید و بشویید.

دستگاه و وسایل آن را در بسته بندی مخصوص خود نگهداری کنید تا سالم تر و تمیز تر بماند.

مطالب مفید : تزریق بوتاکس در تهران

مقالات دیگر