تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم

تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم

برای جوانسازی صورت بدون عمل جراحی شیوه‌های مختلفی وجود دارد. امروزه کلینیک‌های پوست و زیبایی بسیاری در دنیا و ایران خدماتی نظیر میکرونیدلینگ، میکرودرم، فرکانس‌رادیویی و هایفوتراپی را ارائه می‌کنند. این روش‌های درمانی و محصولات مختلف که برای بهبود سلامت ظاهری پوست طراحی شده‌اند، بیمار را به نتیجه‌ی مطلوب خواهند رساند. اما برای این که با کمترین هزینه و با بهترین کیفیت به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید، باید به دو نکته توجه کنید؛ اولا این خدمات را در کلینیک‌های معتبر جستجو کنید، ثانیا تفاوت عملکرد این خدمات را بشناسید و روش مناسب برای درمان پوست‌تان را انتخاب کنید.
در این مقاله به بررسی دو روش پرطرفدار میکرونیدلینگ و میکرودرم که گاهی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، می‌پردازیم.

 

تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم

 

میکرودرم

روش درمانی میکرودرم یک روند کاهنده است. در این روش به با استفاده از یک دستگاه مکانیکی، با موادی مانند کریستال‌های سدیم بی‌کربنات، به آرامی لایه‌ی رویی و مرده‌ی سلول‌های پوست خراشیده می‌شود تا پوست شما دوباره لایه‌ی خارجی را بازسازی کند. این دستگاه به طور همزمان برای تحریک گردش خون از مکش استفاده می‌کند.  روش میکرودرم می‌تواند برای جوانسازی پوست موثر واقع شود. عملکرد این رویه‌ی مانند بسیاری از روش‌های دیگر از جمله لایه‌بردارهاست. در روند میکرودرم به دلیل غیرتهاجمی بودن آن، بیمار کوچک‌ترین احساس درد یا ناراحتی ندارد و هر جلسه میکرودرم صورت 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد؛ هم‌چنین بیمار بعد از انجام میکرودرم نیاز به مراقبت خاصی نخواهد داشت.

 

تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم

 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی غیرکاهنده برای از بین بردن خارجی‌ترین سلول‌های پوست و تحریک پوست برای ساخت لایه‌ی زیرین خارجی پوست است. به این معنی که بیشتراز این که تنها سطح پوست را هدف قرار دهد، پوست را تحریک کرده تا کلاژن و الاستین تولید کند و تاثیر آن نسبت به سایر روش‌های درمانی عمیق‌تر است. میکرونیدلینگ را گاهی ” درمان القاء کلاژن” نیز می‌نامند؛ در این روش دستگاهی به شکل یک غلتک که مجهز به سوزن‌های استیل جراحی ریزی است، که روی قسمت‌های موردنظر کشیده می‌شوند و با ایجاد خراش‌های ریز و کنترل‌شده پوست را خراشیده و و درنتیجه آن را برای ساخت بافت جدید تحریک می‌کنند. این فرآیند کمی دردناک است اما برای از بین بردن زخم‌های عمیق موثر واقع می‌شود.

 

میکرونیدلینگ

 

تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم

از آنجایی که میکرودرم بر از بین بردن سلول‌های سطح پوست تاثیر دارد، بنابراین برای درمان مشکلات پوستی سطحی‌تر افراد پیشنهاد می‌شود. خانم‌ها و آقایانی که با مشکلاتی چون جای آکنه، بافت زمخت و تجمع رنگدانه‌ها در بافت پوست روبه‌رو هستند، با چند جلسه‌ میکرودرم به نتیجه‌ی دلخواه خواهند رسید. میکرونیدلینگ در مقایسه با میکرودرم، می‌تواند روی بافت‌های عمیق‌تر پوست تاثیر بگذارد. میکرونیدلینگ از طرف دیگر پوست را برای ساخت بافتی کاملا تازه‌ تحریک می‌کند، جلسات درمانی میکرونیدلینگ می‌تواند در از بین بردن اسکارهای عمیق، چین‌وچروک‌ها، لکه‌های قهوه‌ای و حتی  کشیدگی و ترک‌های پوست نتیجه‌بخش باشد. تشخیص شیوه‌ی درمان مناسب برای برطرف کردن مشکل پوستی شما به عهده‌ی مشاور متخصص کلینیک‌های زیبایی است.

 

تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم

 

منبع: Skinpen

مقالات دیگر