بازسازی پوست

بازسازی پوست

بازسازی پوست میکرونیدلینگ یا یک غلتک پوستی است که با ایجاد زخم‌های ریز و کنترل ‌شده روی پوست توسط سوزن‌های بسیار ریز برای از بین بردن جای زخم، جوش، سوختگی، چین و چروک‌ها و حفره‌های ایجاد شده روی پوست استفاده می‌شود. روش کار میکرونیدلینگ به این ترتیب است که وسیله‌ای به نام «درمارولر» که یک رولر غلتکی متشکل از سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم و به قطر نیم یا حداکثر دو و نیم میلی‌متر است، روی پوست کشیده می‌شود و به این ترتیب با نفوذ سوزن‌ها به لایه‌ی میانی پوست یا «درم» یک زخم کوچک و خون‌ریزی اندکی در پوست ایجاد می‌شود که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند.

هدف این درمان به وجود آوردن کلاژن و بافت پوستی تازه برای داشتن پوستی صاف‌تر، سفت‌تر و یک دست است. این روش بیشتر برای درمان جای زخم، جوش، چین و چروک‌ها و حفره‌های ایجاد شده روی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما برای از بین بردن جای زخم روی سایر قسمت‌های بدن نیز موثر است.

میکرونیدلینگ ترمیم زخم‌های کهنه

امروزه روش‌های بسیاری برای برطرف کردن عیب‌های جزئی پوستی وجود دارد؛ از انواع ماسک‌های گران‌قیمت و غلتک‌های قابل استفاده در خانه گرفته تا لیزرهای پوستی موثر در رفع عیب‌های پوست؛ اما میکرونیدلینگ یک روش درمانی سریع و مطمئن برای رفع این نواقص است که بهبودی از همان جلسه‌ی اول درمان کاملا مشهود و محسوس است. هرچند که نتیجه‌ی ایده‌آل و مطلوب پس از اتمام تعداد جلسات لازم را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. البته به خاطر داشته باشید که میکرونیدلینگ هم مانند سایر روش‌های درمانی، در ساعات اولیه‌ی پس از جلسات درمان روی پوست خود، قرمزی و التهاب مشاهده می‌کنید که به مرور برطرف می‌شود.

میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش

روش درمانی میکرونیدلینگ نیز مانند سایر درمان‌های پوستی و زیبایی دیگر باید توسط یا تحت نظارت مستقیم متخصص آموزش‌دیده‌ی پوست، جراح زیبایی یا پلاستیک و در کلینیک‌های پزشکی مجهز انجام شود.

نکته: روش میکرونیدلینگ برای تمام افراد به استثنای خانم‌های باردار قابل انجام بوده و از ابتدای شروع جلسه‌ی درمان تا اتمام آن بسته به اندازه‌ی سطح تحت درمان یک تا دو ساعت زمان می‌برد.

بازسازی پوست

بازسازی پوست یکی از عواملی ست که می تواند به زیبایی، جذابیت و افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند. همین علل باعث شده تا امروزه خیلی از مردم به دنبال راهی برای بازسازی پوست صورت خود باشند. در مطلب قصد داریم شما را با راه های مختلف و کارآمد رسیدن به این مهم آشنا کنیم.

بازسازی پوست آسیب دیده

پوست آسیب دیده همواره به کاهش اعتماد به نفس افراد می انجامد و روحیه افراد را تضعیف می کند.

به همین دلیل بهتر است از راه های کارآمد برای رسیدن به صورتی زیبا و صاف استفاده نمایید. این راه عبارتند از:

تاثیر داشتن خواب منظم بر بازسازی پوست

از مهمترین عوامل برای داشتن پوستی صاف و تمیز داشتن خواب منظم است. عدم برنامه خواب منظم و شبانه باعث میشود که به طوری پوست شما خراب شده و اثرات منفی بر روی آن را مشاهده خواهید کرد.

از عوارض بی خوابی می توان به گود شدن چشم ها، سیاه شدن زیر چشم ها، تیره شدن رنگ پوست، خسته به نظر رسیدن چهره و غیره.

 بازسازی پوست با نوشیدن آب فراوان

یکی از مهم ترین موارد برای بازسازی پوست نوشیدن اب می باشد. در صورتی که بدن کمبود آب داشته باشد این کمبود از طریق پوست نیز نمایان می شود. پوست شفافیت خود را از دست می دهد و به شدت چروک و پیر می گردد.

به منظور جلوگیری پیری و برای جوان سازی پوست صورت بهتر است در روز 8 تا 10 لیوان اب بنوشید.

تاثیر مصرف سبزیجات و میوه های تازه بر بازسازی پوست

سبزیجات و میوه های تازه باعث شفافیت پوست صورت شما می شود. بنابراین باید سبزیجات را در برنامه خود بگنجانید.

خوردن سبزیجات و میوه ها رابطه مستقیمی با پوست شما دارد.

رابطه روغن گیاهی و بازسازی پوست

به منظور بازسازی پوست صورت می توانید از روغن های گیاهی، روغن زیتون، روغن بادام، روغن خشخاش و روغن آرگان موارد مناسبی می باشند. روغن ها معمولا باعث می شوند که پوست تغذیه مناسبی داشته باشد. برای به دست آوردن شفافیت دوباره پوست باید به صورت مدام از آن استفاده کرد.

دوری از استرس و جذب آرامش

تاثیرات استرس بر پوست را در تمام مواقع شاهد بوده این. بنابراین باید در تمامی شرایط خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید در محیط هایی که استرس زا هستن ورود پیدا نکنید. استفاده از مدیتیشن می تواند در این امر کمک شایانی به بازسازی پوست می کند.

ورزش همیشه پاسخ مناسبی ست

ورزش کردن یکی از بهترین راه ها برای دفع سموم بدن می باشد. به علاوه ورزش باعث گردش خون بیشتر در بدن می شود و در ادامه ویتامین ها، پروتئین و اکسیژن از این طریق به پوست می رسد. همین امر باعث جوانسازی پوست می گردد.

شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با بهترین مرکز جوانسازی پوست در تهران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شستن صورت

همیشه وجود آلودگی ها و چربی ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شود به منظور بازسازی پوست هر شب قبل از خواب صورت خود را با شوینده مناسب بشویید. بعد از این کار اکسیژن به سادگی جذب پوست می شود.

آبرسانی پوست

مرطوب کردن صورت و پوست را با استفاده از کرم های مرطوب کننده انجام دهید. مرطوب کننده ها معمولا عصاره ها و ویتامین های مورد نیاز پوست را تامین می شود. به همین دلیل از پیری و خشک شدن پوست جلوگیری می کنند. در این مورد می توان از ژل آلوئه ورا استفاده نمود.

مصرف سیگار و دخانیات ممنوع

بازسازی پوست و به دست آوردن رطوبت مجدد پوست نیازمند این است که اگر دخانیات و سیگار مصرف می کنید، از آن دست بکشید. در غیر این صورت باید از داشتن پوستی شفاف، زیبا و شاداب دست بکشید.

دود حاصله باعث می شود تا پوست کدر شده و دیگر جذابیت اولیه را نداشته باشد. نه تنها برای داشتن پوستی زیبا بلکه برای حفظ سلامت بهتر است دخانیات را از روتین زندگی خود حذف کنید.

افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان هایی که در برنامه غذایی خود قرار دهید باعث می شود که رادیکال های مخربی که به پوست آسیب رسانده و باعث چروکی آن می شود، از بین بروند. مواد غذایی که شامل آنتی بیوتیک ها هستند، خانواده توت، شکلات تلخ، انگور قرمز،هویج و از این قبیل مواد می باشند.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

به منظور بازسازی پوست بهتر است خیلی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اما این بدان معنا نمی باشد که به طور کلی از خورشید دوری کنید. چراکه نور خورشید برای دریافت ویتامین دی ضروری می باشد. اما نباید زمان تابش خورشید به پوست شما زیاد باشد. در مواقعی که می خواهید از خانه خارج شوید، باید حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده نمایید. در صورتی که طول مدتی که در برابر تابش خورشید هستید در طول روز باید ضد آفتاب خود را ترمیم کنید. حتی در روزهای بارانی نیاز است که از ضد آفتاب استفاده کنید.

دست ها می توانند پوست شما را خراب کنند

اگر می خواهید پوستی سالم، شفاف و به دور از چروک داشته باشید بهتر است به صورت خود و یا پوست گردن دست نزنید. حتی برای استفاده از کرم های دور چشم باید از نوک انگشتان خود استفاده نمایید. چراکه پوست اطراف چشم بسیار حساس می باشد.

راهکارهای ارائه شده در طولانی مدت می تواند به بازسازی پوست شما کمک کرده و باعث شفاف و زیبا شدن آن می گردد. در صورتی  که راهکارهای خانگی و ساده ذکر شده را رعایت کنید نیازی به عمل های زیبای و شفاف سازی نخواهید داشت.

مقالات دیگر