تزریق ژل لب

لبهایی برجسته با تزریق ژل لب

تزریق ژل لب مانند هایلات موها امروزه رایج شده و بسیار در دسترس می باشد. ممکن است شما این عمل زیبایی را در مکان هایی مانند، آرایشگاه ها، کلینیک زیبایی، مطب پزشک، خانه همسایه و یا مکان های دیگری دیده باشید و یا نزدیکانتان آن را انجام داده باشند. حال که نوبت خود شما رسیده است باید دقت های لازم را انجام داده تا با عوارض کمتر و مطمئن تر آن را انجام دهید. چراکه این عمل نیز یک عمل زیبایی می باشد که باید همراه با علم و مهارت انجام پذیرد.

لب یکی از قسمت‌های صورت است که با افزایش سن حجم، ارتفاع و بر‌جستگی آن در صورت کاهش می‌یابد. تزریق ژل لب در زیبایی صورت بسیار موثر است. لب پایین در اغلب افراد نسبت به لب فوقانی بزرگ‌تر و حجیم‌تر است. نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل، حاشیه لب برجسته و حجم داده می‌شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت افزوده می‌شود. در این مطلب همه‌چیز را درباره‌ی تزریق لب می‌خوانید.

مطالب خواندنی : لیزر موهای زائد

نحوه تزریق ژل لب

نحوه تزریق ژل، در مطلوب‌تر بودن و کم‌خطرتر بودن آن بسیار مهم است.
پزشک معالج باید اولا شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد. ثانیا به تکنیک این روش شامل محل مناسب تزریق، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه‌های‌ مناسب پوستی، کاملا مسلط باشد.
مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، از طرفی بستگی به نوع ماده استفاده شده و نتایج مورد نظر مراجع و از طرف دیگر عمق و محل چین مورد نظر دارد.
ترکیبات هیالورونیک اسید به علت جذب آب زیاد در اطراف خود و افزایش حجم حاصل از این امر نیاز به حجم کمتری از ژل، برای تصحیح چین‌ها و فرورفتگی‌ ها دارد.

پس از بی‌حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می‌شود.
سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ درست میزان دقیقی‌ از دارو در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی به لب و حتی پر کردن نواحی مختلف سر و صورت شامل دور چشم‌ها، گونه‌ها، چین‌های دور دهان در خلال لبه فک و به پیشانی تزریق می‌شود.

توصیه‌هایی مهم برای تزریق ژل لب

این روزها تعداد مراجعانی که قبلا تزریق ژل لب انجام داده وناراضی هستند زیاد شده است. برای پیشگیری از نتیجه‌ی نامطلوب پیش از تزریق به موارد زیر توجه کنید.

  • قبل از تزریق باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.
  • فرم لب بایستی به سایز اولیه لب، ابعاد صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه طبیعی باشد.
  • تزریق دو طرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لب‌ها صحیح نمی‌باشد.
  • طبق اصول زیبایی شناسی، لب بالا بایستی بیست درصد کوچک‌تر و عقب‌تر از لب پایین باشد.
  • در برخی مراجعین قبل از تزریق لب نیاز به اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم سایز چانه وجود دارد.
  • بهترین انتخاب برای افزایش حجم لب استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسید است؛ البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم از موارد حائز اهمیت است.
  • مهارت و تخصص پزشک یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در تزریق ژل است.
  • تزریق در لب را می‌توان برحسب نیاز بیمار فقط در خطوط دور لب انجام داده و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد. در هر یک از این موارد باید میزان مصرف ژل و هزینه‌ی بیمار را در نظر بگیریم.

مراقبت های بعد از تزیق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب‌، چون خون‌رسانی در آن زیاد است، احتمال خون مردگی وجود دارد که برای جلوگیری از آن، چند روز قبل از اینکه تزریق ژل را انجام دهید باید از کمپرس یخ استفاده کنید و داروهایی مثل ویتامین ای، ضد انعقاد خون، امگا 3 و مسکن‌هایی مثل ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیریدامول را مصرف نکنید. در لب یک شبکه عصبی بسیار قوی وجود دارد. برای اینکه به دلیل وجود این شبکه عصبی درد در حین تزریق ژل ، فرد را اذیت نکند، از بلوک عصب سه قلو استفاده می‌کنند. این بی‌حسی به مدت 45 دقیقه اثر خود را روی لب حفظ می‌کند. به همین دلیل در هنگام خوردن غذا ممکن است سهوا لب خود را گاز بگیرید و به آن آسیب بزنید. در این مدت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا بی‌حسی از بین برود.

بعد از تزریق ژل لب از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید و در گرمای شدید قرار نگیرید. همین طور مصرف نوشیدنی‌های الکی می‌تواند باعث التهاب و تورم شود.

معمولا پس از تزریق تورم نیز به وجود می‌آید که ناشی از تزریق و یا نتیجه ورود ژل و پرکننده به لب می‌باشد. همچنین برای ژل‌های موقت نیز، مقداری زمان جهت ادغام مواد پرکننده با بافت لب لازم است. به خاطر داشته باشید که پس از تزریق حتما مقدار زیادی آب به صورت روزانه مصرف نموده و به دستورالعمل‌های پزشک خود را عمل کنید.

برای رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان حداقل سه هفته زمان لازم است. پس اگر رویداد مهمی در پیش دارید، به خصوص اگر برای اولین بار است که این تزریق را انجام می‌دهید، حداقل سه هفته پیش از رویداد باید تزریق را انجام دهید.

اگر برای اولین بار است که تزریق ژل یا پرکننده لب را تجربه می‌کنید، حتما ماساژ لب پس از تزریق را آموزش ببینید. ماساژ بعد از تزریق، از به وجود آمدن احتمالی عدم تقارن در لب‌ها جلوگیری کرده و باعث می‌شود که لب‌ها پر‌تر و گوشتی‌تر و در عین حال طبیعی به نظر برسند.

حداقل تا دو هفته یا پس از تزریق ژل و هرگونه پرکننده برای صورت، بهتر است سوار هواپیما نشوید. پرواز پس از گذشت مدت زمان استراحت توصیه می‌شود. حتما از پرواز زودتر از مدت زمان دو هفته پس از تزریق جلوگیری کنید.

برای تزریق این نوع ژل‌ها فقط متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک صلاحیت دارند و تزریق این ژل‌ها توسط پزشکان عمومی، دندان‌پزشکان و حتی متخصصان بی‌هوشی‌ به صلاح مراجع نیست؛ زیرا در بسیاری از موارد اگر عارضه‌ی کم‌خطر و کوچکی هم در اثر تزریق ژل رخ دهد، متخصصان پوست و مو بهتر می‌توانند آن را برطرف نمایند.

تزریق ژل لب از جمله عمل های زیبایی می باشد که امروزه همه گیر شده، چراکه خیلی از افراد لب های بزرگ و برجسته را نسبت به لب های کوچک ترجیح می دهند. عده ای به طور خدادادی این زیبایی را دارند و عده ای دیگر با استفاده از تزریق ژل به این زیبایی می رسند. برخی از افراد بدون داشتن آگاهی کامل اقدام به انجام تزریق می کنند در حالی که از عوارض، مزایا، دائمی و یا غیر دائمی بودن آن اطلاع نداشته و در نهایت نتیجه تزریق ژل آن چیزی که انتظار داشته اند نبوده است. این امر ممکن است به دلیل مشاوره بد برخی از مراکز و یا زرنگی برخی دیگر باشد که اولویت برای آن ها تنها کسب درآمد است. به همین دلیل نیاز است تا افراد قبل از اقدام از آنچه می خواهند اطلاع حاصل کنند. مطالب این پیج به صورت کامل در مورد تمامی اقدامات زیبایی، قبل از عمل توضیحات کامل داده است به علاوه شما می توانید با استفاده از مشاوره تخصصی در نهایت بهترین تصمیم و نتیجه را بگیرید

انواع ژل موجود در مراکز زیبایی

ژل های موجود دو نوع هستند که دائمی و غیر دائمی شناخته می شوند. ژل های غیر دائمی مدت زمان کمتری درون لب ها باقی می مانند و نیاز است که تمدید شوند. زمانی که شما بخواهید مدت زمان ماندگاری ژل لب ها بیشتر باشد می توانید از ژل های دائمی یا نیمه دائم استفاده نمایید اما به یاد داشته باشید که این ژل ها ماندگاری بیشتری دارند. در صورتی که به هر دلیلی از نتیجه این عمل راضی نباشید برگرداندن لب ها به حالت اول و یا خارج کردن ژل از لب ها بسیار دشوار می باشد.

ژل مناسب برای تجربه اول

افرادی که برای اولین بار قصد دارند تزریق ژل لب انجام دهند توصیه می شود که از ژل موقت هیالورونیک اسیدی استفاده نمایند. این ماده در آب رسان ها، مرطوب کننده ها و مواد آرایشی و بهداشتی دیگر وجود دارد بنابراین ممکن است از آنجا اسم این ماده را شنیده باشید. هیالورونیک اسید یکی از موادی ست که ردر پوست ما وجود دارد و می تواند تا هزار برابر خودش آب جذب کند. از آن جایی که این ماده قدرت ایده آلی در نگهداری آب دارد بهترین ماده برای آبرسانی به پوست می باشد. به علاوه انتخاب مناسبی نیز برای حجم دهندگی به لبها، چانه و گونه و فک می باشد. این ژل ها از نظر پزشکی ایمن هستند و ماندگاری مناسب و متوسطی دارند و برای پوست شما مناسبند.

ژل مناسب افراد با تجربه

افرادی که برای چندمین بار تزریق ژل لب را انجام می دهند دیگر می دانند که از تزریق چه می خواهند بنابراین می توانند از ژل های دائمی استفاده نمایند. اما در هر صورت ژل هیالورونیک اسید از همه بهتر است. باز هم انتخاب با خود شماست. این مطلب تنها برای راهنمایی شما نوشته شده است و قصد ندارد برای شما تصمیم گیری کند.

تزریق چربی برای لب ها مناسب است؟

تزریق چربی ماندگاری بیشتری دارد اما برای لب ها مناسب نیست، این تزریق بیشتر برای فرورفتگی قسمت های مختلف صورت استفاده می شود. تزریق ژل لب برای حجم دهی به لب ها مناسب تر است چراکه ظاهری طبیعی به لب ها می دهد اما تزریق چربی به لب باعث تورم غیر طبیعی لب ها می شود و زیبایی ندارد.

هزینه تزریق ژل به لب ها

تزریق ژل لب بسته به شرایط مختلف هزینه های متفاوتی دارد. نوع ژل، میزان مصرف ژل، شرکت و برند آن از جمله موارد تاثیر گذار بر هزینه تزریق ژل می باشد. بهترین کار برای اینکه بتوانید از قیمت و هزینه تمام شده تزریق ژل مطلع شوید، تماس با کارشناسان کلینیکی می باشد که قصد انجام تزریق را دارید.

نکاتی که قبل از پرداخت هزینه باید به یاد داشته باشید:

ماندگاری ژل لب بین 6 تا 9 ماه می باشد و بعد از اتمام این زمان مجدد باید برای تزریق ژل به کلینیک مراجعه کنید.

برخی از کلینیک ها هزینه های خیلی کمتری می گیرند اما با توجه به اینکه عوامل تاثیر گذار بر هزینه تزریق ژل لب، برند و نوع ژل می باشد، در صورتی که قیمت ها تفاوت بسیاری زیادی داشته باشد باید به آن شک کنید. به دلیل اینکه ژل های نا مرغوب می تواند باعث به هم زدن زیبایی شما شده و عوارض بسیاری را در پی داشته باشد.

بهتر است تزریق ژل را در مراکز معتبر انجام دهید. همانطور که در ابتدا اشاره شد، تزریق ژل در آرایشگاه ها نیز انجام می شود. اما بعد از آن عفونت، حساسیت و عوارض خطرناک دیگری در انتظار فرد خواهد بود.

ماندگاری ژل در لب ها

ماندگاری در تزریق ژل لب به عوامل زیر بستگی دارد:

ماده ای که استفاده می شود

ژل های هیالورونیک اسیدی بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند. ژل های نیمه دائمی به مدت دوسال ماندگاری داشته و ژل های دائمی نیز بیش از دو سال دوام دارند.

مارک ژل استفاده شده

فرمول تولیدی ژل ها در شرکت های مختلف متفاوت است، بنابراین باید برای استفاده بهترین مارک ژل از طریق پزشک متخصص مطلع شوید.

حجم دهندگی به لب ها

اگر شما لب های ضخیم تر را بپسندید، می توانید از ژل بیشتر استفاده کنید. حجم ژل بیشتر، دیرتر از بین می رود.

متابولیسم بدن فرد متقاضی

برخی از افراد جذب بالاتری دارند و ممکن است هیالورونیک اسید را زودتر جذب کنند.

ماندگاری ژل در افراد مختلف متفاوت بوده و ممکن است برخی افراد بعد از تزریق ژل لب تا 6 ماه و برخی دیگر حتی تا 9 یا 10 ماه نیازی به تزریق ژل مجدد نداشته باشند.

ماندگاری ژل با توجه به روش تزریق

برخی مواد مانند ژل آلیاکسین، مواد تشکیل دهنده آن به گونه ای ست که تا 9 ماه باقی می ماند. در برخی موارد ماندگاری یک ساله آن نیز گزارش شده است.

ژل الانسه کمی متفاوت است. در این مورد 4 نوع ژل قابل استفاده هستند که هر کدام طول عمر متفاوتی دارد. کمترین طول عمر در این روش تزریق مربوط به ژل لب الانسه s بوده و بیشترین طول عمر مربوط به ژل الانسه E می باشد. این ژل می تواند تا دوسال ماندگاری داشته باشد.

مقدار تزریق ژل چقدر است؟

میزان تزریق ژل لب بستگی به درخواست متقاضی دارد. به طور معمول یک سرنگ ژل برای لب ها کافی می باشد اما اگر بخواهید لب ها به صورت طبیعی باشند این مقدار زیاد است و با یک سرنگ می توان هر دو لب را پوشش داد به صورتی که حالت طبیعی آن ها تغییر نکند. به منظور گرفتن نتیجه بهتر، می توانید در هفته اول نصف سرنگ را تزریق کنید و هفته دوم نصف دیگر را، در این صورت حالت طبیعی لب ها بهتر حفظ می شود.

بهترین برند ژل لب

بهترین ژل برای تزریق ژل لب، ژل های هیالورونیک اسید می باشند که بهترین برند آن ژوودرم از نوع اولترا پلاس، و وولبلا می باشد. در درجه دوم ژل های رستیلن و رستیلن سیلک می باشد.

چه عواملی در انتخاب برند ژل لب تاثیر دارد؟

  • ظاهر فعلی لب ها
  • سن متقاضی
  • هدف از تزریق ژل لب
  • شکل و حالت انحنای لب ها

عوارض تزریق ژل به لب ها

در صورتی که شما کلینیک تخصصی و مناسب را انتخاب نکنید می تواند برای شما گران تمام شود. اما در صورتی که کلینیک مناسب را انتخاب کردید دیگر نگران عوارض نباشید. چراکه در این نوع مراکز تزریق ژل لب را درمان وقت ناهار می نامند و این عمل زیبایی در کلینیک معتبر آن قدر بی درسر است که می توانید در وقت ناهار اداری به مرکز رفته، تزریق را انجام داده و مجدد به محل کار بازگردید.

اگر تزریق ژل به درستی انجام نشود ممکن است خطراتی از قبیل انسداد عروقی را برای فرد در پی داشته باشد.

بنابراین باید به تزریق ژل لب به عنوان یک عمل زیبایی مهم نگاه کنید.

انسداد عروقی یک عارضه نادر می باشد که در آن تزریق شده باعث انسداد عروق خونی می شود و در نهایت این انسداد باعث مرگ بافت ها شده و قسمتی از لب ها نیز در این مورد از بین می رود.

به همین دلیل مهم است که شما برای تزریق ژل لب به پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید.

مقالات دیگر