چرا لیفت با نخ یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی چهره است؟

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یکی از بهترین روش‌ها برای کشیدن و جوان­‌سازی پوست صورت است. این روش که نزدیک به 100 سال است مورد استفاده قرار می­‌گیرد، یکی از انواع روش­‌های جوان­‌سازی و زیبایی صورت بدون عمل جراحی به شمار می­‌رود. با وجود این که درمان­‌های سطحی پوست تاحدودی کارساز به شمار می­‌آیند، وقتی پوست صورت شل و افتاده شد، تنها با لیفت صورت است که می­‌توان افتادگی را کاملا از بین برد. تا چند سال پیش لیفت صورت تنها از طریق جراحی امکان­‌پذیر بود. اما خبر خوشحال­‌کننده برای تمام کسانی که از افتادگی و شل شدن پوست صورت­‌شان ناراحت هستند، این است که امروزه لیفت با نخ بهترین و پرطرفدارترین روش برای کشیدن پوست صورت و البته بدون نیاز به جراحی است.

لیفت با نخ چیست؟

روش لیفت با نخ نسبت به روش سنتی لیفتینگ، آسان و غیرتهاجمی است. این روش برای افرادی مناسب است که افتادگی و شلی صورت را از سنین میانسالی تجربه می‌­کنند. لیفت نخ صورت یک الی دو ساعت به طول می­‌انجامد و اغلب بدون داروی بیهوشی (مگر در شرایط خاص) انجام می­‌گیرد. در روش لیفت با نخ، محل ورود نخ در صورت توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود. بعد از تعیین محل، با سوزن محل را برای وارد کردن نخ آماده می‌کنند (این محل خیلی کوچک است و جای آن باقی نخواهد ماند). به طور عادی در هر طرف از صورت یک الی سه نخ تعبیه خواهد شد. این نخ‌ها باعث تحریک کلاژن‌سازی شده و جذب می‌شوند. در واقع التهاب خفیفی که در محل اتفاق می‌افتد، منجر به افزایش گردش خون و در نهایت لیفت می‌شود. پزشکان و متخصصان می‌گویند 30 درصد این لیفت در روزهای اول خود را نشان می‌دهد و مابقی پس از 4 ماه اتفاق می‌افتاد و پس از یک سال نیز نخ به طور کامل جذب پوست می‌شود. یکی دیگر از مزیای لیفت با نخ تاثیر ماندگار آن است که گاهی تا 5 سال روی چهره باقی می‌ماند.

لیفت صورت با نخ

شاید لیفتینگ صورت با نخ کار خطرناک و دردناکی به نظر برسد؛ در حالی که به هیچ‌وجه این طور نیست. لیفت با نخ بسیار سریع و سرپایی انجام می‌شود و دوره‌ی نقاهت بعد از عمل جراحی را ندارد و مهم‌ترین مزیت این روش عدم نیاز به بیهوش شدن بیمار است و چه بهتر که برای زیبا پوست و صورت روشی را پیش بگیرید که نیاز به جراحی و بیهوشی نداشته باشد.

مزایای لیفت با نخ

روش‌های متعددی برای از بین بردن چروک پوست و جوان‌سازی پوست وجود دارد. اما اگر می‌خواهید بدانید که واقعا مزایای لیفت صورت چیست،

• عوارض خیلی جزیی بعد از درمان
  • جوان‌سازی کامل پوست
  • تاثیر ماندگار
  • بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
  • انعظاف‌پذیری و مقاومت کششی بالا
  • کمترین آسیب به پوست
  • قابلیت جذب توسط بدن

مزایای لیفت با نخ

چه کسانی لیفت با نخ انجام بدهند؟

اغلب لیفت با نخ به افرادی پیشنهاد می‌شود ‌که نشانه های پیری اندکی در صورت‌شان ایجاد شده و نیاز به لیفتینگ مختصر دارند. اغلب این روش در میان خانم‌های 35 تا 45 سال بسیار پرطرفدار است. چرا که تا حدود زیادی علائم میانسالی را کاهش داده و پوست را بدون کمترین آسیب، سال‌ها جوان می‌کند. این افراد به علت افتادگی پوست در ناحیه‌ی فک در قسمت میانی صورت یا به علت تورم زیر چشم‌ها یا ناحیه گردن این کار را انجام می‌دهند. لیفت با نخ به عنوان جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت به خانم‌های با میانگین سنی بالاتر، پیشنهاد می‌شود. این افراد پشتیبانی برای نواحی افتاده پوست خود قرار می‌دهند و به این ترتیب پوست بالاتر می‌رود.

عوارض لیفت با نخ

تنها در شرایطی که لیفت توسط فرد غیرمتخصص یا در مراکز نامعتبر انجام گیرد، می‌تواند به پوست آسیب برساند و عوارضی چون کبودی،خارش و تورم، عفونت روی پوست را به همراه داشته باشد. در غیر این صورت این روش یکی از بی‌ضررترین، ساده‌ترین و سریع‌‌ترین روش‌ها برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب است.

منبع: Plastic Surgery

مقالات دیگر