چگونه زیبایی را به دست‌هایتان بازگردانید؟

زیبایی دست ها

چگونه زیبایی دست‌هایتان را به آن‌ها بازگردانید؟

‌دستان شما نمایانگر سن‌تان هستند چرا که ردپای سن سریع‌تر از چهره‌تان در دست‌ها نمایان می شود. اگرچه می‌توانید با رعایت تنها چند نکته به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید و نگذارید سن شما را لو بدهند. در این مطلب نکاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید پوست دست‌هایتان را برای همیشه جوان نگه دارید.

در انتخاب مواد شوینده‌ دقت کنید.

تماس مداوم با مواد شوینده باعث می‌شود دست‌ها به مرور رطوبت خود را از دست داده و ظاهری خشک و پوسته پوسته به خود بگیرند. برای پیشگیری این نکات را رعایت کنید:

  • از صابون‌های آنتی‌باکتریال تنها در شرایط ضروری استفاده کنید. از صابون‌های معطر نیز استفاده نکنید. این صابون‌ها پوست‌تان را خشک کرده و به بافت آن آسیب می‌رساند. در عوض صابون‌های مرطوب‌کننده با روغن جوجوبا، روغن زیتون یا آلوئه‌ورا را جایگزین کنید.
  • دست‌هایتان را با آب ولرم بشویید تا لایه‌ی محافظ طبیعی را حفظ کنید.
  • از خشک‌کن‌های برقی استفاده نکنید. دستمال کاغذی هنوز هم بهترین روش برای خشک کردن دست است.

 

زیبایی دست‌ها

 

دستکش بپوشید.

دست‌های شما مدام تحت تاثیر عوامل خارجی مانند سرما، مواد شیمیایی و هوای خشک و آلوده قرار دارند. برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها، در هر شرایطی دستکش بپوشید.

  • در هوای سرد دستکش چرم یا پشمی بپوشید.
  • برای انجام کارهای خانه مانند شستن ظروف، تمیز کردن و گردگیری خانه و خلاصه هر کاری که با آلودگی یا مواد شیمیایی سروکار دارید، دستکش‌های پلاستیکی یا لاتکس بپوشید.

 

زیبایی دست‌ها

دست‌های‌ خود را همواره مرطوب نگه دارید.

انتخاب یک کرم مناسب برای دست‌ به اندازه‌ی صابون یا شامپوی مناسب پراهمیت است؛ بنابراین آن را با دقت انتخاب کنید.

  • در طول روز هر بار که احساس کردید دست‌هایتان لطافت و نرمی خود را از دست داده، از کرم استفاده کنید. تعداد دفعات استعمال مرطوب‌کننده نباید کمتر از دوبار باشد (صبح و عصر). اگر پوستی خشک دارید یا با آب زیاد سروکار دارید، یک تیوب کرم را کنار سینک ظرفشویی بگذارید و هربار بعد از شستن دست‌ها استفاده کنید. برای تاثیر بهتر، بعد از استفاده از کرم دستکش بپوشید و با دستکش به رختخواب بروید.
  • ناخن‌هایتان نیز به رطوبت نیاز دارند. دقت کنید که حتما کرم را به ناخن‌هایتان نیز بزنید. برای سلامت کوتیکول ناخن از کرم‌های حاوی ویتامین E استفاده کنید.

 

زیبایی دست‌ها

اسکراب دست را فراموش نکنید.

علاوه بر استفاده از کرم مناسب دست، لازم است هفته‌ای یک‌بار دستانتان را لایه‌برداری کنید.

  • مواد اولیه برای تهیه‌ی ماسک دست اغلب در یخچال هر خانه پیدا می‌شود. برای مثال مقداری ژل داخل گیاه آلوئه‌ورا، یک زرده‌ی تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را ترکیب کنید. آن را به دست‌های خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی دست‌ها بماند. سپس دست‌ها را بشویید و با مرطوب‌کننده نرم کنید.
  • هم‌چنین ترکیب شکر و روغن زیتون هم برای اسکراب گزینه‌ی مناسب و راحتی است.
  • پیشنهاد راحت‌تر: اگر برای درست کردن ماسک لایه‌بردار مخصوص دست‌ وقت ندارید، از همان اسکرابی که برای صورت و بدن‌ خود استفاده می‌کنید برای دست‌ها استفاده کنید.

 

زیبایی دست‌ها

از ضدآفتاب استفاده کنید.

ایجاد لکه‌های روی پوست دست، یکی دیگر از علائم بالا رفتن سن در میانسالان است. دلیل ایجاد این لکه‌ها به هیچ وجه بالا رفتن سن یا داشتن کبد ناسالم نیست؛ بلکه تاثیر آفتاب است. طبیعی است که افراد مسن نسبت به جوان‌ترها سال‌های بیشتری تحت تابش نور خورشید قرار گرفته‌اند. پس این ویژگی در آن‌ها بارزتر است.

  • برای جلوگیری از ایجاد این پیگمنت‌ها، علاوه بر صورت، به طور مداوم برای دست‌‌های خود نیز، از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • اگر لکه‌های ناشی از آفتاب روی دستانتان وجود دارد، این را بدانید که مرکبات روشن‌کننده‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای هستند. می‌توانید هفته‌ای چندبار ماسکی از یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل تهیه و برای روشن‌کردن دست‌هایتان استفاده کنید. بعد از چند هفته استفاده‌ی مداوم، نتیجه‌ی مطلوب را خوهید دید.

 

 

منبع: Brightside

مقالات دیگر