رفع خطوط خط خنده

Whatsapp search bar 3d rendering

با بالا رفتن سن، خطوط خنده در اطراف چشم‌ها و دهان عمیق می‌شوند. با وجودی که لبخند زدن بهترین درمان برای بیماری‌ها می‌باشد، اما حرکت عضلات صورت در هنگام لبخند زدن و خندیدن باعث ایجاد خطوط و چین‌وچروک‌های خاص بر روی صورت می‌شود که در اصطلاح به آن‌ها خطوط خنده می‌گویند. خط لبخند ممکن است در هنگام جوانی و شادابی پوست حداقل باشد، اما با بالا رفتن سن، پوست وضعیت ارتجاع‌پذیری خود را از دست می‌دهد و این شرایط باعث ایجاد خطوط عمیق‌تر و قابل‌توجه بر روی صورت فرد می‌شودو نیاز به استفاده از انواع روش درمان خط خنده برای افراد بوجود می‌آید.

تاثیر ژنتیک بر چین و چروک

بسیاری از افراد خطوط خنده را به‌عنوان بخشی طبیعی از فرآیند افزایش سن می‌بینند، اما بسیاری از افراد دیگر به دنبال از بین بردن خط لبخندهستند. در کلینیک زیبایی ویانا بهترین روش با توجه به عمق خط خنده و اخم و نوع پوست شما، توسط پزشک انتخاب می‌شود تا با کم‌ترین عوارض و حداقل درد به نتیجه مطلوب برسید. درمان‌های ارائه‌شده در این کلینیک، پوست شمارا کشیده، محکم و جذاب خواهد کرد. عمیق‌ترین خطوط چهره شما توسط پزشکان کلینیک ویانا درمان می‌شود تا در نهایت پوستی جوان، صاف و طبیعی داشته باشید.

 

علت‌ها و دلایل


  • بالا رفتن سنکلاژن و الاستین موجود در پوست می‌تواند وضعیت آن را نرم و قابل انعطاف نگه دارد. با افزایش سن، این پروتئین‌ها به‌تدریج کاهش پیدا می‌کنند. به‌این‌ترتیب پوست نازک شده و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. در ادامه خطوط خنده اطراف دهان و لب‌ها به‌تدریج ایجاد می‌شوند.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: امواج فرابنفش نور خورشید می‌تواند علت اصلی افزایش سن پوست و ایجاد چین‌وچروک بر روی آن باشد.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن منظم می‌تواند به کلاژن و الاستین پوست آسیب وارد کند. به‌طور همزمان، سیگار کشیدن می‌تواند باعث ایجاد خطوط خنده شود.
  • نوشیدن مایعات با نی: حرکت‌های دهان در هنگام استفاده از نی برای نوشیدن مایعات بسیار شبیه به سیگار کشیدن است. این عملکرد می‌تواند باعث ایجاد خطوط ریز در پوست اطراف دهان شود.
  • جویدن آدامسجویدن منظم آدامس به نظر بی‌خطر است. به‌هرحال، انجام این کار باعث تحریک بیش‌ازحد عضلات صورت شده و سطح کلاژن و الاستین آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • خوابیدن به پهلو: درصورتی‌که فرد عادت به پهلو خوابیدن دارد و سر خود را در پشتی فرو می‌کند، چین‌وچروک در ناحیه پایین گردن ایجاد می‌شود. تغییر ایجاد شده در این حالت دائمی است، زیرا کلاژن و الاستین پوست در نتیجه این شرایط از بین می‌رود.

افراد مناسب برای درمان خطوط خنده


افراد مناسب برای بوتاکس خط خنده و دیگر درمان ها ، زنان یا مردانی هستند که در ارتباط با خطوط ظاهری صورت خود ناراحت هستند. درصورتی‌که شما به‌طور خاص خطوط عمیق بر روی پوست نواحی اطراف دهان خود دارید و به دنبال درمان این مشکل هستید، می‌توانید از روش‌های درمان خط خنده برای از بین بردن آن استفاده کنید.

 

روش‌های درمان


مزایای تزریق ژل در رفع خط خنده

تزریق بوتاکس

رفع خط لبخند و اخم و درمان چروک دور لب با بوتاکس یکی از روش‌های از بین بردن این خطوط می‌باشد. تزریق بوتاکس باعث کم‌تحرکی و فلج موقت ماهیچه‌هایی که باعث به وجود آمدن خط خنده شده‌اند، می‌شود. تأثیر تزریق بوتاکس خط خنده بین ۱ الی ۳ رز اول مشخص می‌شود و ماندگاری و دوام آن تا ۴ ماه بعد می‌باشد، پس‌ازآن تأثیرات بوتاکس صورت به‌تدریج از بین رفته و حداکثر بعد از ۶ ماه خط خنده و خط اخم بین دو ابرو دوباره ظاهر می‌شود. بعد از این مدت اثر به‌تدریج کم می‌شود و بعد از ۶ ماه کاملاً از بین می‌رود و به تزریق مجدد نیاز دارد. در ضمن تزریق بوتاکس بینی برای رفع خطوط و چین چروک روی بینی هم استفاده می‌گردد.

استفاده از تزریق بوتاکس برای برطرف کردن خط خنده و رفع خط اخم محدودیتی ندارد و بیمار می‌تواند مجدداً این تزریق را انجام دهد. هر چه دفعات تکرار تزریق بوتاکس بیشتر باشد عضلات ناحیه تزریق لاغرتر شده و رفع خط خنده بهتر انجام می‌گیرد. هزینه‌ تزریق بوتاکس نیز بسته به ناحیه‌ی تحت درمان متفاوت است. همچنین قیمت بوتاکس به شدت عارضه، مقدار و نوع بوتاکس و حق‌الزحمه پزشک بستگی دارد. حرکت ماهیچه‌های لب‌ها و دور دهان هنگام صحبت کردن، لبخند زدن، سیگار کشیدن یا بوسیدن چروک‌هایی را روی پوست ایجاد می‌کند که در درازمدت دائمی می‌شود. بنابراین علت اصلی ایجاد شدن خط لبخند را می‌توان حرکت این ماهیچه‌ها دانست و با بوتاکس خط لبخند میتوان آنها را بهبود بخشید. البته خطوط و چروک‌ها گاهی حتی هنگام بی‌حرکت و ثابت بودن ماهیچه‌ها نیز شکل می‌گیرد، چرا که تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک با افزایش سن کاهش می‌یابد. این کاهش چنان پوست را تحلیل می‌برد که پوست توانایی برگشت به محل اصلی، یا همان خاصیت ارتجاعی را از دست می‌دهدو کار رفع خط خنده را سخت میکند. به علاوه افزایش سن افتادگی گونه‌ها و به تبع آن ایجاد چین‌های کشیده شده از بینی تا دهان، خط اندوه و افتادگی گوشه‌های دهان را نیز به همراه دارد که البته با تقبل هزینه بوتاکس خط خنده و خط اخم میتوان از عمیق شدن آنها جلوگیری نمود . از بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای نیز بهره گرفته می شود.

هزینه تزریق بوتاکس زیبایی از یک محل نسبت به محل دیگر و از یک پزشک نسبت به پزشک دیگر متفاوت است بنابراین شما باید از پزشک در مورد قیمت تزریق بوتاکس سؤال کنید. برخی از پزشکان هزینه را بر اساس تعداد واحدهای تزریق‌شده محاسبه می‌کنند. یک ویال از بوتاکس صورت شامل ۱۰۰ واحد است. برخی از پزشکان هزینه‌های تزریق بوتاکس را بر اساس ناحیه مورد تزریق تعیین می‌کنند. برای مثال، خطوط اخم یک ناحیه، چین و چروک‌های اطراف چشم یک ناحیه و پیشانی یک ناحیه مستقل در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین قیمت اصلاح طرح لبخند لثه ای و چین و چروک صورت براساس همین معیارها تعیین خواهد شد و در جلسه مشاوره به اطلاع شما خواهد رسید.

عملکرد ژل در پرکردن خط خنده

تزریق ژل

روش تزریق ژل می‌تواند باعث درمان خط خنده بر روی صورت شود. رایج‌ترین ژل مورداستفاده برای تزریق ژل از اسید هیالورونیک ساخته می‌شود. هیالورونیک ماده‌ای سازگار با بدن می‌باشد و به‌طور طبیعی در بافت‌های مختلف بدن ازجمله چشم، پوست و. . . وجود دارد. هیالورونیک باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و قوام و کیفیت پوست را افزایش می‌دهد. برای این کار لازم است تزریق‌های دقیق در نواحی مختلف صورت انجام شود. پس از تزریق ژل خط خنده ، بیمار ممکن است با مقداری قرمزی، ناراحتی و ورم در نواحی تحت درمان مواجه شود، اما خطر مشاهده سایر عوارض جانبی در این حالت به نسبت پایین است، زیرا این روش درمانی غیرتهاجمی است و فقط با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بنابراین تزریق ژل برای خط خنده مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در صورتی‌که تأثیرات موقت تزریق ژل لب و صورت به مقدار کافی برای بهبود خطوط و چین‌وچروک‌های پوست کافی نباشد، می‌توان از این روش به همراه روش‌های تهاجمی‌تر همچون لیفت صورت برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن استفاده کرد. تزریق ژل خط خنده در صاف کردن چروک‌های اطراف دهان بسیار مؤثرند.نتایج فوری دیده می‌شوند اما فقط برای چند ماه باقی خواهند ماند. این گزینه مناسبی است اگر شما به دنبال نتیجه‌ی طولانی‌تری هستید. ژل‌ها برای یک الی دو سال باقی می‌مانند.اما ، ژل‌ها دارای سوزن ضخیم‌تری هستند که برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. ژل‌های زیبایی به‌طور‌کلی ایمن و غیرتهاجمی هستند.عوارض جانبی شایع در آن‌ها کبودی است اما در عرض چند روز فروکش می‌کند. ژل‌ها باید توسط خود متخصص تزریق و کنترل شوند.از ژل‌های سیلیکونی به دلیل اینکه درصد بالایی از افراد هستند که از عوارض جانبی آن‌ها مثل ایجاد توده و برآمدگی ، رنج می‌برند.

نحوه ی عملکرد دستگاه لیزر-وبسایت ویانا

هایفوتراپی

هایفو HIFU نیز یک روش برای رفع خط لبخند است و یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت با روش غیر جراحی است که مکانیزم عملکرد آن با امواج صوتی اولتراسوند ساده (دقیقاً مانند دستگاه سونوگرافی معمولی) می‌باشد. با تقبل هزینه رفع خط خنده ، از دستگاه هایفوتراپی دارای یک تنظیمات خاص برای کاهش خطوط سطحی در اطراف دهان است استفاده میگردد. هایفو در یک جلسه کوتاه (حدود ۴۵ دقیقه) و بدون درد انجام می‌شود که نتیجه آن لیفت صورت آن‌هم با نتایج کاملاً ماندگار می‌باشد. در هایفو کاهش خط خنده میزان کمی از گرمای متمرکز در زیر سطح پوست اعمال می‌شود. گرما موجب تحریک رشد کلاژن جدید می‌گردد. کلاژن باعث افزایش رشد پوست جدید و در نتیجه جوان‌تر، شاداب‌تر و احیا شدن چهره می‌شود. این روش می‌تواند ناحیه پایین صورت را بالا کشیده و سفت کند بطوری که عمق خطوط خنده و ماریونت کاهش یابد و از برجستگی نواحی پایین فک کاسته شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هایفوتراپی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله موردنظر را مشاهده کنید.

 

لیفت با نخ

استفاده از نخ‌های نامرئی يك روش مفيد برای پيشگيری از تغييرات پوستی وابسته به سن می‌باشد. اين روش نتايج عالی زيبایی داشته و برای مدت‌ها ماندگاری دارد. اين روش قادر است يك ليفت مناسب برای آن دسته از افرادی كه بنا به دلايل زياد تمایلی به انجام عمل جراحی به سبك كلاسيك ندارند، فراهم سازد. از اين روش جهت از بین بردن چین‌وچروک صورت و بدن، کاهش قابل‌توجه و ازبین بردن خط خنده و كاهش افتادگی فك، ليفت ابرو و گردن، از بین بردن خط لبخند و حتی امروزه جهت ليفت واژن و بازوها هم استفاده می‌شود.

این تکنیک با تهاجم اندک شروع شده و سریعاً بهبود یافته و نیاز به استراحت طولانی در منزل ندارد. این روش پس از تزریق بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش موضعی آغاز می‌شود. روش استاندارد حدود ۳۰-۶۰ دقیقه طول می‌کشد. لیفتینگ صورت با نخ بدون اینکه بیمار را با خطرات جراحی بزرگ مواجهه کند باعث از بین بردن خط خنده می‌شود.

پیشگیری

موارد زیادی وجود دارد که رعایت و انجام آن‌ها به کاهش و پیشگیری از شکل‌گیری خط لبخند کمک می‌کند. در ادامه ابتدایی‌ترین موارد توضیح داده شده‌اند:

  • تغذیه: میوه و سبزیجات فراوانی مصرف کنید؛ زیرا این دو گروه حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و به عنوان مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست عمل می‌کنند. می‌توان آن‌ها را خورد یا روی پوست مالید. همچنین، مقدار زیادی آب بنوشید و از مصرف بیش‌ازاندازه شکر خودداری کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، برای سلامت پوست ضروری هستند. از زیاده‌روی در مصرف الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید، چون این دو عادت باعث از دست رفتن آب بدنتان می‌شوند.
  • محافظت: از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، خصوصاً در کنار دریا که گاهی اوقات گرما در آن بیش‌ازاندازه زیاد است. برای محافظت از چشم‌هایتان و جلوگیری از ایجاد چروک در اطراف ‌آن‌ها عینک آفتابی بزنید. همچنین، برای محافظت از پیشانی‌تان در برابر آفتاب کلاه بپوشید. گرمای شدید می‌تواند با از بین بردن رطوبت پوست باعث افزایش خشکی و درنهایت سرعت بخشیدن به پیری پوست شود.‌
  • اجتناب از استرس و افسردگی: وقتی را به ریلکس کردن اختصاص دهید. استرس می‌تواند افتادگی پوست را افزایش دهد. همچنین، از ته دل بخندید و خوشحال باشید. به‌طور مرتب ورزش کنید چون فعالیت فیزیکی به گردش خون کمک کرده و باعث برگشتن رطوبت به کل بدنتان می‌شود.

این راهنمایی بسیار ساده را نادیده نگیرید. رعایت این موارد به شما کمک خواهند کرد تا صورتی بدون چروک و پوستی بدون نقص داشته باشید.

عوارض جانبی


پس از درمان خط لبخند، بیمار ممکن است با مقداری ناراحتی جزئی در ارتباط با قرمز شدن و ورم پوست مواجه شود. این شرایط می‌تواند با گذشت یک تا دو روز برطرف شود و فرد می‌تواند از آرایش کردن برای پنهان کردن این عوارض استفاده کند.

در موارد نادر، ممکن است در محل انجام تزریق‌ها کبودی ایجاد شود یا عوارض بوتاکس و ژل به طور جدی در این حالت شامل واکنش‌های آلرژیک و عفونت نیز ممکن است پس از درمان در فرد مشاهده شود. ژل تزریق ‌شده اغلب با ماساژ در ناحیه تحت درمان پخش می‌شود و نتایج حاصل از آن تا زمانی که بدن به‌طور طبیعی فرآیند جذب ژل را آغاز نماید، دوام و ماندگاری دارد. در این حالت می‌بایست از دست زدن یا مالش این نواحی صورت برای چند روز اول پس از درمان خودداری کرد، زیرا انجام این کار می‌تواند در نحوه توزیع ژل در زیر پوست تغییر ایجاد کند.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *