روش های غیرتهاجمی لیفت صورت

روش های غیرتهاجمی لیفت صورت

روش های غیرتهاجمی لیفت صورت برای افرادی که تمایلی به انجام عمل های جراحی صورت ندارند، راهکاری عالی و کاربردی است. همانطور که می دانید، افتادگی پوست یکی از مشکلات شایع و اجتناب ناپذیری است که با افزایش سن و کاهش توان عضلانی و از دست رفتن بافت چربی زیر پوست، گریبانگیر همه افراد خواهد شد. از همین رو اغلب افراد با مشاهده آثار افتادگی و از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوستشان به دنبال راه چاره ای برای بازگرداندن زیبایی به چهره خود می باشند. امروزه با توجه به روش های متعدد لیفت و جوانسازی پوست، نگرانی چندانی از این بابت وجود ندارد. اما برخی ترجیح می دهند بدون جراحی برای جوانتر کردن ظاهر پوست خود اقدام کنند.

به همین منظور در ادامه این مطلب روش های غیرتهاجمی لیفت صورت را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

روش‌های خانگی لیفت صورت

روش‌های خانگی لیفت صورت

روش های خانگی لیفت و استفاده از مواد و ماسک هایی که در دسترس همه افراد وجود دارد، یک شیوه کم هزینه، نتیجه بخش و بی خطر هم برای پیشگیری از افتادگی پوست و هم درمان آن به شمار می رود. برای این کار تنها کافی است با خواص مواد موثر در لیفت صورت و نحوه استفاده از آنها آشنایی داشته باشید که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم داشت:

تاثیر استفاده از سفیده تخم مرغ در لیفت صورت

سفیده‌ تخم مرغ را می توان یکی از مواد طبیعی با خاصیت جمع کننده‌ پوست دانست که عملکرد فوق العاده ای در رفع شلی و افتادگی پوست صورت دارد. علاوه بر آنکه استفاده مداوم از سفیده یکی از روش های غیرتهاجمی لیفت صورت است ، به واسطه برخورداری از عناصر هیدرولیپیدی، دارای نقش تغذیه کننده‌ برای پوست نیز هست.

استفاه از لیمو در یکی از روش های غیر تهاجمی لیفت صورت

استفاه از لیمو در یکی از روش های غیر تهاجمی لیفت صورت

لیمو به واسطه داشتن ویتامین سی نقش ویژه ای در کلاژن سازی داشته و موجب بازگشت خاصیت ارتجاعی به پوست می شود. از این رو می توان از خواص جمع کنندگی آن برای لیفت و کاهش چین و چروک های پوستی بهره برد.

استفاده از خیار

خیار نیز ازجمله موادی است که استفاده از آن به عنوان ماسک خانگی برای سفت کردن پوست های‌ افتاده موثر می باشد. خاصیت این ماده در تازگی و جوانسازی پوست می تواند به عنوان یکی از روش های غیرتهاجمی لیفت صورت کمک کننده باشد.

تاثیر آلوئه ورا بر لیفت صورت

تاثیر آلوئه ورا بر لیفت صورت

گزینه بعدی برای سفت کردن پوست های شل و آویزان، آلوئه ورا است. اسید مالیک موجود در این ماده تاثیر بی نظیری در کشسانی پوست داشته و یک مرطوب کننده عالی نیز برای پوست صورت شناخته می شود.

درمان های غیرتهاجمی لیفت صورت

متدهای غیرتهاجمی که امروزه در کلینیک ها و مراکز درمانی معتبر برای جوانسازی و رفع افتادگی پوست به کار می روند نیز شامل موارد زیر می باشند:

درمان های غیرتهاجمی لیفت صورت

هایفوتراپی

یکی از روش های غیرتهاجمی لیفت صورت هایفوتراپی است که شیوه ای مدرن و کاملا بی خطر برای درمان اثرات ناشی از پیری پوست به شمار می رود. در این روش از امواج اولتراسوند به جای جراحی و برش پوست استفاده می شود که بدون کوچکترین درد، عارضه و دوره نقاهت می باشد.

RF یا رادیوفرکوئنسی

روش دیگر لیفت صورت که همانند هایفوتراپی، فاقد هرگونه درد، بریدگی و خونریزی است، RF یا رادیوفرکوئنسی نام دارد. چروک های صورت در این روش توسط امواج الکترومغناطیسی برطرف می گردند.

تزریق ژل

تزریق ژل

تزریق ژل از جمله راهکارهای موثر در پرکردن چین و چروک های صورت و لیفت عضلات افتاده است. این روش ضمن بالابردن نواحی شل صورت، موجب حجم دهی و شادابی گونه و یا لب ها نیز می شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس هم روشی تزریقی برای لیفت نقاطی از صورت با خطوط و چروک های نه چندان عمیق است. تزریق بوتاکس که از روش های غیرتهاجمی لیفت صورت نیز به حساب می آید، مانع از انقباص عضلات صورت شده و چروک و خط موجود در نواحی فوقانی صورت مانند پیشانی و اطراف پلک را برطرف می کند.

تزریق فیلر

تزریق فیلر

پرکردن خطوط توسط فیلر و حجم دهی به نقاطی که در اثر افزایش سن و یا لاغری بیش از حد، دچار شلی و افتادگی شده اند، یکی از تکنیک های موثر لیفت عضلات مختلف صورت می باشد. تزریق فیلر اغلب برای بخش های پایین صورت نظیر گونه‌ ها، خط لبخند و خط اندوه به کار برده می شود.

تزریق چربی

علاوه بر روش های غیرتهاجمی لیفت صورت که به آنها اشاره شد، تزریق چربی نیز یک راه حل مطمئن و با اثربخشی بالا است. در این روش چربی از سایر نواحی بدن گرفته می شود و به قسمت هایی از صورت که دچار افتادگی و کاهش حجم شده، تزریق می گردد.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *