روش های میکرونیدلینگ صورت

انواع روش های میکرونیدلینگ صورت

انواع روش های میکرونیدلینگ صورت بسته به نتیجه مورد انتظار افراد مختلف به دو صورت میکرونیدلینگ درمانی و زیبایی قابل انجام است که نوع اول برای رفع مشکلات عمیق پوستی و نوع دوم با هدف جوانسازی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. وجه مشترک این دو روش، کمک به تولید بیشتر کلاژن و الاستین در پوست و رفع چین و چروک ها است. اما از سایر نقطه نظرها مانند دوران نقاهت، هزینه های پرداختی و عوارض جانبی، این روش ها با یکدیگر متفاوت هستند. اما مسئله مهم تر در رابطه با انجام هریک از این انواع میکرونیدلینگ درمانی و زیبایی، مراجعه به کلینیک معتبر و تحت نظارت پزشکان متخصص است. در این صورت علاوه بر توصیه بهترین و مناسب ترین روش، می توان انتظار بهترین نتایج را از انجام آن داشت. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتر و کاملتری در مورد انواع روش های میکرونیدلینگ صورت ارائه خواهیم کرد.

میکرونیدلینگ زیبایی یا سطحی

در میکرونیدلینگ سطحی، معمولا سوزن هایی کوتاه و با طولی کمتر از 0.5 میلیمتر برای تحریک لایه های اپیدرم و فوقانی پوست به کار برده می شود. به این وسیله خطوط ریز و سطحی پوست به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. البته استفاده از آن در کنار سایر روش های جوانسازی و لایه برداری نیز اثرگذاری بهتر و بیشتری دارد. این روش به دلیل کمتر تهاجمی بودن نسبت به روش درمانی، دارای دوره نقاهت و بهبودی کوتاه‌تری است به طوری که ظرف 48 تا 72 ساعت، می توان شاهد کاهش چروک های ریز پوستی بود. درد قابل تحمل و بسیار اندک نیز ویژگی دیگر روش سطحی از انواع روش های میکرونیدلینگ صورت است که استفاده از کرم ‌های بی‌حسی موضعی نیز برای رفع همان اندک درد کافی می باشد. اثرات جانبی این روش بسیار کم و احتمال تغییر رنگدانه و بروز عفونت پوستی نزدیک به صفر است.

میکرونیدلینگ درمانی یا عمقی

روش درمانی میکرونیدلینگ نیز با عنوان میکرونیدل عمقی شناخته می شود که در آن سوزن ‌های مورد استفاده، دارای طول بلندتری نسبت به روش قبل هستند و حداکثر به 3 میلی متر می رسند. بلند بودن سوزن ها برای تحریک لایه های عمیق تر پوست یا همان درم است که با تقویت تولید کلاژن، الاستین و سایر عوامل موثر در بازسازی پوست ، موجب ترمیم مشکلات و رفع چین و چروک ها در قسمت های عمیق می شود. به طوری که با کمک میکرونیدلینگ عمقی، امکان درمان آکنه ها و اسکارهای پوستی وجود دارد و پوست به شکلی پایه ای بازسازی می شود. این لاین از انواع روش های میکرونیدلینگ صورت به واسطه تهاجمی بودن، نیازمند زمان بیشتری برای نقاهت و بهبودی است. ضمن آنکه برای جلوگیری از احساس درد و ناراحتی در بیمار، استفاده از کرم های موضعی و بی حس کننده در هنگام انجام آن الزامی می باشد.

دوران نقاهت و عوارض میکرونیدلینگ درمانی

همانطور که اشاره شد، طول دوران نقاهت پس از درمان به وسیله میکرونیدلینگ، بیشتر از روش زیبایی است. به طوری که متوسط این زمان در حدود یک هفته می باشد. همچنین اثرات جانبی این روش نیز در مقایسه با میکرونیدلینگ سطی یا زیبایی بیشتر می باشد. تا جایی که احتمال مشاهده برخی عوارض و مشکلات در متقاضیان انجام این شیوه درمانی بیشتر است.

این عوارض و خطرات به شرح زیر می باشد:

• احتمال بروز عفونت
  • تغییر در رنگدانه ‌های پوستی
  • احتمال بروز واکنش به کرم ها و داروهایی که به طور موضعی در طول درمان استفاده می شوند.
  • بروز آتروفی و یا از بین رفتن چربی صورت و یا مشاهده نواحی فرورفته در چهره از اثرات منفی و احتمالی انجام این شیوه از انواع روش های میکرونیدلینگ صورت است.

موارد ممنوع در استفاد از میکرونیدلینگ عمقی

به طور کلی انجام میکرونیدلینگ به روش عمقی یا درمانی در موارد زیر توصیه نمی‌ شود:

• افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  • افرادی که به روزاسه مبتلا هستند و یا دارای مشکلاتی در لخته شدن خون می باشند. مثلا انجام این روش میکرونیدلینگ برای افرادی که در حال استفاده از داروهای رقیق کننده خون هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • در موارد ابتلا به عفونت های قارچی یا باکتریایی فعال بهتر است از انجام این روش اجتناب شود.
  • به افرادی که در حال مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند نیز انجام نیدلینگ درمانی توصیه نمی شود.
  • درمان اسکارهایی با عمر کمتر از شش ماه نیز به کمک میکرونیدل عمقی که از انواع روش های میکرونیدلینگ صورت است، ممنوع می باشد.

مقالات دیگر