همه‌ی آنچه باید درباره‌ی لیزر الکساندرایت بدانید

laser-hair-removal

اگر به دنبال راهی برای رهایی از موهای زائد هستید، باید تمام گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید. البته حتما پرس و جو کرده و به این نتیجه‌ی قطعی رسیده‌اید که برای رفع موهای زائد، لیزر بهترین گزینه است. اما قدم بعدی انتخاب دستگاه مناسب برای این منظور است.

لیزر الکساندرایت چیست؟

دستگاه‌های لیزر الکساندرایت تجهیزاتی پرقدرت هستند و باید حتما توسط متخصص آموزش دیده و تحت نظارت پزشک متخصص مورد استفاده قرار بگیرند.  لیزر الکساندرایت یک نوع لیزر است که از طریق کریستال الکساندرایت انرژی نوری فوق‌العاده‌ای را ساطع می‌کند. نور این لیزر که قرمز رنگ است با ساطع کردن انرژی پرتو نور در پالس‌های کوتاه در برطرف کردن موهای زائد موثر است.
دستگاه لیزر الکساندرایت طبق تاییدیه سازمان جهانی غذل و دارو (FDA)، علاوه بر برطرف کردن موهای زائد در درمان زائده‌های پوستی مثل لک‌های پیری، واریس، نشانه‌های مادرزادی (ماه‌گرفتگی) و پاک کردن تتو موثر است.

لیزر الکساندرایت چه تفاوتی با دستگاه‌های لیزر مختلف موجود در بازار دارد؟

طول موج پرتو نور تنها عامل متغیر و تعیین کننده در کارایی دستگاه‌های لیزر است. برای مثال لیزر الکساندرایت پرتو  نوری با طول موج 755نانومتر ساطع می‌کند که برای رفع موهای زائد روی پوست‌های با رنگ‌های مختلف موثر است؛  در حالی که طول موج  لیزر دایود 810نانومتر و روی پوست‌های بسیار روشن موثر است.

مزایای لیزر الکساندرایت

این دستگاه در حال حاضر موثرترین لیزر برای برطرف کردن انواع مو، روی انواع پوست در دنیاست. با وجود این که تمام دستگاه‌های دیگر لیزر در بازار،روی پوست‌های روشن نتیجه‌ی بهتری از لیزر موهای زائد می‌گیرند، پس از استفاده از لیزر الکساندرایت ثابت شده که افراد با پوست تیره با جلسات لیزر بیشتر نتیجه‌ی مطلوب را می‌گیرند؛ یعنی تنها دستگاهی که توانایی برطرف کردن موهای زائد روی پوست‌های تیره را دارد، الکساندرایت است. در حالی که افراد با پوست روشن و تارموهای نازک‌تر هم با لیزر الکس به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا می‌کنند.

نکته: برای پوست‌های خیلی خیلی تیره (آفرو) بهترین گزینه لیزر Nd:YAG  است که بدون آسیب رساندن به رنگدانه‌های پوست، به فولیکول مو نفوذ و ریشه‌ی مو را از بین می‌برد.

طبق مطالعات آزمایشگاهی و تحقیقات سازمان جهانی غذا و دارو، لیزر الکس موهای نازک و متوسط (که اغلب خانم‌ها را در کشور ما شامل می‌شود) را در 6 تا 8 جلسه و موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر را در 8 تا 12 جلسه تا 80% از بین می‌برد.
دستگاه الکس هم‌چنین سریع‌ترین نوع لیزر در رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نسبت به تعداد جلسات پیشنهاد شده است.

عوارض جانبی لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت هم مثل هر دستگاه دیگری، ممکن است اثرات جانبی داشته باشد. اما این اثرات جانبی در مقایسه با دستگاه‌های لیزر موجود در بازار به مراتب کمتر است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم،  لیزر الکس برای پوست‌های خیلی تیره (آفرو) مناسب نیست چرا که ممکن است با آسیب به رنگدانه‌های پوست، قسمتی از غشای خارجی پوست را روشن کند.
در هر جلسه‌ی درمان لیزر با هر دستگاهی که تحت درمان هستید، درد مسئله‌ای عادی است. اما در این مقوله هم تکنولوژی لیزر الکساندرایت درد را به حداقل رسانده است؛ هم‌چنین اگر دستگاه الکس را برای رفع موهای زائد خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با خیال آسوده با استفاده از ژل‌های خنک‌کننده و پمادهای بی‌حسی بدون عوارض جانبی از درد و تاول‌های احتمالی پس از انجام لیزر به طور کامل پیشگیری کنید.

مقالات دیگر