تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک

Whatsapp search bar 3d rendering

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک یک درمان عالی و با حداقل عوارض به شمار می رود. البته موقتی بودن نتایج، از جمله دلایلی است که برخی جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را به این تزریق دارویی ترجیح می دهند. پیش از بررسی تزریق بوتاکس و تاثیری که بر درمان پتوز دارد، بد نیست مختصر اطلاعاتی نیز در این رابطه داشته باشید. افتادگی پلک، نوعی مشکل پوستی است که علاوه بر تاثیر منفی روی زیبایی و جوانسازی چهره، می تواند در موارد پیشرفته بر کیفیت بینایی فرد نیز اثرگذار باشد. بنابراین افرادی که دچار افتادگی شدید پلک هستند به طوری که باعث بروز مشکلاتی در دید و بینایی خود شده اند، بایستی توسط یک متخصص باتجربه در زمینه مراقبت های بینایی، مشکل خود را درمان کنند. چراکه تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک تنها برای بهبود زیبایی فرد نتیجه بخش خواهد بود.

چه کسانی بوتاکس تزریق کنند؟!-وبسایت ویانا

 

بوتاکس چیست؟

همه به خوبی می دانیم که بوتاکس یک روش یا بهتر بگوئیم درمان تزریقی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ های نواحی مختلف صورت است. در این روش از ماده‌ ای که منشأ آن میکروب بوتولیسم بوده و عامل بروز نوعی مسمومیت غذایی محسوب می شود برای فلج کردن موقتی عضلات نواحی مورد نظر به کار برده می شود. این ماده سم بوتولینوم نام دارد. البته لازم به ذکر است استفاده از این سم برای تزریق به هیچ عنوان عوارضی نظیر آنچه مصرف این باکتری به همراه دارد را نخواهد داشت.

مطالب مشابه : تزریق بوتاکس در تهران

درمان افتادگی پلک با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک معمولا زمانی تجویز می شود که عضلات پلک شل شده و حتی اختلالاتی را نیز برای بینایی فرد به وجود می آورد. معمولا در چنین شرایطی علاوه بر بوتاکس، روش های درمانی متفاوتی بسته به نظر پزشک و وضعیت پلک برای بیمار در نظر گرفته می شود. اما برای رفع افتادگی پلک توسط تزریق بوتاکس که موضوع مورد بحث ما در این مطلب است، معمولا یک درمان دوره ای که شامل چندین مرحله تزریق سم بوتولینوم برای استحکام و لیفت پلک است، تجویز می شود که در اثر آن عضلات پلک حالت اولیه و زیبای خود را به دست می آورند. توجه داشته باشید اگر این روش توسط افراد غیرمتخصص و فاقد تجربه انجام گردد، ممکن است با عوارضی همچون افتادگی پلک مواجه شوید که معمولا سه تا چهار هفته نیز پابرجا خواهد بود.

زمان مراجعه به پزشک برای تزریق بوتاکس

زمان مراجعه به پزشک برای تزریق بوتاکس

مراجعه به پزشک با هدف تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک زمانی ضرورت پیدا می کند که مشکلات زیر در پلک بیمار مشاهده شود:

افتادگی ناگهانی پلک طی مدت زمان کوتاه، بروز افتادگی پلک همراه با ضعف عضلات صورت و همچنین در شرایطی که افتادگی پلک کم کم و به واسطه افزایش سن ایجاد شده باشد که علاوه بر خدشه دار کردن زیبایی باعث ایجاد اختلال در دید فرد نیز می شود. علاوه بر آن، برخی اختلالات مادرزادی در پلک افراد که منجر به عدم تقارن پلک و چشم ها و تاثیر منفی بر زیبایی صورت می گردد نیز توسط تزریق بوتاکس قابل رفع می باشد.

 

ماندگاری و تاثیر بوتاکس روی پلک

معمولا مدت زمان ماندگاری و تاثیر بوتاکس پلک روی افراد مختلف، متفاوت است و از چند هفته تا چند ماه متغیر خواهد بود. اما به طور متوسط ماندگاری تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک را می توان بین 3 تا 4 ماه دانست. البته باید تذکر داد که رعایت برخی اصول و نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق نیز در ماندگاری آن بسیار اثرگذار خواهد بود. از طرفی پزشک بایستی اطلاعات کافی از سوابق پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و یا احتمال حساسیت شما نیز در اختیار داشته باشد. به این ترتیب تاثیر بوتاکس و میزان ماندگاری آن تحت تاثیر این فاکتورها تعیین می گردد.

فواصل تکرار تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک

 

فواصل تکرار تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک

به طور کلی اثر تزریق بوتاکس برای هر بخش از صورت، کوتاه مدت و موقتی بوده و  معمولا در مواردی که از این روش برای زیبایی و درمان استفاده می شود، نیاز به تکرار آن پس از  گذشت سه تا چهار ماه دارد. با این حال بسته به مدت تاثیر بوتاکس روی پلک های مختلف که در بخش قبل اشاره کردیم؛ فواصل تکرار این عمل مشخص می شود. به این معنی که اگر تاثیر بوتاکس پلک در برخی افراد کوتاه تر باشد، فواصل تکرار تزریق نیز کمتر و در صورتی که ماندگاری آن در یک فرد، طولانی باشد به زمان بیشتری برای تکرار آن نیاز دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که تاثیر بوتاکس در نواحی پلک و اطراف چشم نسبت به پیشانی کوتاهتر و نیازمند تکرار سریع تر می باشد.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *