تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

Whatsapp search bar 3d rendering

تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو یک فرآیند زیبایی و درمانی برای رفع افتادگی ابروها و شل شدگی پوست نواحی فوقانی پلک است تا در نتیجه آن، چهره فرد حالتی شاداب و سرحال به خود بگیرد. درواقع اطراف چشم، پوشیده از عضلاتی سطحی است که در اثر انقباض آنها، ظاهر فرد اندوهگین و خسته به نظر می رسد که با تزریق بوتاکس امکان رفع این مشکل وجود دارد. با این توضیح می توان گفت که اساسأ تزریق بوتاکس در عضلات دور چشم به منظور از بین بردن افتادگی در بخش خارجی ابرو، بهبود قوام پوست در نواحی فوقانی پلک و بالا بردن انتهای ابروها انجام می شود. از طرفی بسیاری از خانم ها علاقمند هستند قوس ابروی آنها بالاتر از برجستگی استخوان ابرو باشد. لذا از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو و ایجاد این قوس استفاده می کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد.

تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

اثرات تزریق بوتاکس روی ابرو

به طور کلی با تزریق بوتاکس به نواحی اطراف ابرو و پلک با اهداف زیر انجام می گیرد:

  • برطرف ساختن خطوط اخم: یکی از اهداف اصلی تزریق بوتاکس، رفع چروک های موجود در حدفاصل بین ابرو و روی پل بینی است که به دلیل انقباض عضلات این ناحیه ایجاد می شود.
  • اصلاح طرح ابرو یا نواقص آن: اصلاح برخی نواقص و ایرادات نظیر عدم تقارن و یا مشکلات ظاهری در طرح ابرو از دیگر اثرات تزریق بوتاکس است.
  • بالا بردن ابرو: تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو نیز که به واسطه فلج شدن عضلات پایین کشنده ابرو ایجاد می شود، آخرین هدف از انجام این عمل می باشد.

مطالب بیشتر : تزریق بوتاکس در تهران

 

تشخیص مناسب بودن بوتاکس برا لیفت ابرو

اگر تصمیم دارید ابروهای خود را توسط بوتاکس لیفت کنید، بایستی ابتدا به یک پزشک مطمئن و باتجربه مراجعه کرده تا میزان افتادگی ابرو و یا شل شدگی پوست پلک بررسی شود. چراکه برخی مواقع، تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو نتیجه بخش نبود و احتمال دارد به استفاده از روش دیگر مانند بلفاروپلاستی نیاز باشد. مثلا در اگر پوست پلک فوقانی شما دچار افتادگی شدید باشد، تزریق بوتاکس نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. معمولا پزشک با قراردادن انگشت خود در قسمت فوقانی عضله سطحی دور چشم از بیمار می خواهد که با بستن چشمان خود، عضله این بخش را منقبض کند. اگر عضله در اثر انقباض، بتواند فشاری به انگشت پزشک وارد کند، تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو مناسب خواهد بود.

دستورالعمل هایی که باید بعد از تزریق رعایت شود

مراحل تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

1- در اولین اقدام، پزشک متخصص زیبایی از شما می خواهد که با منقبض کردن بخش های مورد نظر، عضلاتی که باید توسط بوتاکس فلج شوند را مشخص کند.

2- اکنون توسط مقداری الکل، محل تزریق کاملا تمیز می شود.

3- معمولا در هر طرف که زیر ابروها و در خارجی ترین انتهای آن است، دو تزریق صورت می گیرد.

4- پس از اتمام تزریق، محل مورد نظر توسط پنبه و الکل به سمت خارج از چشم فشار داده می شود که این فرآیند به هیچ عنوان دردناک نخواهد بود.

 

عوارض تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

اگر تزریق بوتاکس در محل دقیق صورت نگیرد و یا اینکه سم بوتولینوم با پخش شدن به عضله ای برسد که پلک شما را بالا نگه می دارد، ممکن است عوارض این تزریق به صورت افتادگی و یا عدم تقارن در ابروهای شما نمود پیدا کند. البته که این عوارض در موارد انگشت شماری بروز پیدا می کند که دلیل اصلی آن مراجعه به مراکز نامعتبر و یا انجام تزریق توسط افراد فاقد تخصص و تجربه می باشد. زیرا کمتر دیده می شود که تزریق توسط متخصصین پوست با عوارض و مشکلاتی همراه باشد.

 

زمان اثرگذاری بوتاکس و مقدار ماندگاری آن

معمولاً حدود یک هفته تا دو هفته پس از انجام تزریق، به ندریج شاهد لیفت ابروها خواهیم بود. ضمن اینکه عضلات فلج شده توسط این سم، پس از ۲ تا 3 ماه، عملکرد انقباضی خود را به دست آورده و به نوعی، ماندگاری تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو از بین می رود.

 

مزایای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

  • این روش جزء عمل های کمتر تهاجمی در بین روش های لیفت و جوانسازی پوست به شمار می رود.
  • تزریق بوتاکس را می توان روشی بدون عارضه و اثرات جانبی دانست.
  • سرعت در انجام تزریق، به طوری که تنها به ده دقیقه زمان نیاز دارد.
  • امکان تغییر و اصلاح محل و طراحی ابرو، اگر وضعیت و شکل آن مناسب نباشد.
  • امکان تکرار تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو در فواصل زمانی مشخص وجود دارد.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *