مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس که یکی از رایج ترین کارهایی است که در پزشکی به جهت زیبایی انجام می دهند بسیار مهم می باشد. هدف این درمان اصلاح خطوط  به ویژه خط اخم، پنجه کلاغی و خطوط افقی پیشانی است. برای اینکه اثرات تزریق بوتاکس شما مطلوب باشد و خطرات را محدود کند، لازم است پس از تزریق سم بوتولینوم برخی اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

عملکرد اصلی تزریق بوتاکس (یا سم بوتولینوم) برای جوانسازی صورت می باشد که نیاز به هیچگونه جراحی ندارد. بوتاکس  می تواند با مسدود کردن انقباض ماهیچه های مسئول ایجاد چین و چروک ها جوانی را به همه با داشتن پوستی صاف بدون چین و چروک هدیه دهد.

درواقع سم بوتولینوم روی خود چین و چروک ها عمل نمی کنیم بلکه روی ماهیچه های زیر جلدی عمل می کنیم. آنها با تزریق آرام می شوند ، کمتر منقبض می شوند ، که از عمیق شدن چین و چروک ها جلوگیری می کند.

دستورالعمل هایی که باید بعد از تزریق رعایت شود

دستورالعمل هایی که باید بعد از تزریق رعایت شود

همانند هر اقدام پزشکی که در دنیا وجود دارد تزریق بوتاکس نیز اقدامی در زمینه ی پزشکی و زیبایی است که نیاز به مراقبت بعد از بوتاکس دارد. در ادامه شما را با مراقبت هایی که در این مسیر و اقدام نیاز است انجام دهید آشنا می کنیم.

بوتاکس و کارهای روزمره

بوتاکس و کارهای روزمره

مهمترین مورد در مراقب بعد از بوتاکس همین مورد است که حتما می بایست همه ی افراد که بوتاکس تزریق کرده اند آن را رعایت کنند.

بیماران باید چند ساعت پس از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن خودداری کنند. گروه ویانا کلینیک همچنین به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند که، از ماساژ و دستکاری ناخواسته صورت به مدت 48 ساعت خودداری کنند. به مدت شش ساعت پس از تزریق ، توصیه می شود دراز نکشید.

شما عزیزان می توانید برای تزریق بوتاکس در تهران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بوتاکس و داروها

بوتاکس و داروها

توصیه می شود در روزهای قبل از تزریق سم بوتولینوم از آسپرین یا داروهای ضدالتهاب استفاده نکنید.

بوتاکس و ورزش

بعد از تزریق بوتاکس ساعت ها ورزش نکنید. پس از آن ، هیچ چیز مانع از انجام فعالیت بدنی نمی شود.

بوتاکس و ورزش

بوتاکس و گرما

شما می توانید در طول تابستان تزریق بوتاکس را تا زمانی که دستورالعمل های را دنبال کنید انجام دهید. این امر بر درمان شما مشکلی نخواهد داشت. سم بوتولینوم در برابر حرارت مقاوم است البته سونا و حمام گرم در روزهای اول توصیه نمی شود.

بوتاکس و مسافرت

البته بعد از تزریق بوتاکس می توانید سفر کنید.

بوتاکس و کار

هیچ دوری از فضای اجتماعی کاری یا حرفه ای مورد نیاز نیست، شما می توانید فعالیتهای روزانه خود را از سر بگیرید در حالی که مطمئن هستید که این چند احتیاط معمول را رعایت می کنید. مراجعه کنندگان برای تزریق بوتاکس می توانند پس از تزریق فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

بوتاکس و کار

منقبض کردن عضلات

مهمترین مراقبت بعد از بوتاکس در طول سه روز پس از تزریق بوتاکس ، مطلوب است که عضلات تزریق شده را سه بار در روز به مدت حدود 5 ثانیه برای هر عضله منقبض کنید.به زبان ساده تر اخم کنید و ابرو ها را بالا بیندازید و مجدد رها کنید.

 

بیشتر بدانید در مورد مراقبت بعد از بوتاکس :

اثر بوتاکس در افراد مختلف ماندگاری متفاوتی دارد در بعضی ها بیشتر و در بعضی ها نیز کمتر از حد استاندارد تعریف شده می باشد. ماندگاری بوتاکس بصورت استاندارد بسته به بیمار بین 4 تا 6 ماه طول می کشد.

اگر چندیدن مرتبه از بوتاکس استفاده کنید باعث می شود ماندگاری بوتاکس بیشتر شود. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، بوتاکی تنها می تواند روی خطوط ظریف و کم عمق عمل کند. در نتیجه بوتاکس نمی تواند برای تمام چین و چروک های عمیق راه حل درمانی محسوب می شود.

اگر خط اخم عمیقی دارید نیاز است تا با استفاده از مکمل هایی مانند تزریق ژل اسید هیالورونیک در کنار کار بوتاکس عمق هایی که ایجاد شده است اصلاح و پر شود.

بیشتر بدانید در مورد مراقبت بعد از بوتاکس :

بوتاکس (سم بوتولینوم) عملاً بدون درد است و می تواند چین و چروک صورت و اثرات پیری را درمان کند. برای بیمار مهم است که اقدامات احتیاطی خاصی را به منظور دستیابی به نتیجه خوب و جلوگیری از عوارض انجام دهد. بنابراین رعایت کردن و بکار گیری اقدامات بعد از بوتاکس حیاتی می باشند.

در نهایت ، اگرچه عوارض بسیار نادر است ، اما ممکن است بعد از تزریق بوتاکس برای چند ساعت تا چند روز ظاهر شود و ادامه یابد. این پدیده عمدتا به تحمل بیمار نسبت به محصولات تزریق شده در طول عملکرد سم درون بوتاکس بستگی دارد.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *