درمان آکنه های صورت با لیزر

درمان آکنه های صورت با لیزر

معمولاً درمان آکنه های صورت با لیزر بدون استفاده از لیزر قابل درمان است اما به دلیل سرعت بخشیدن به حذف آنها از لیزر استفاده می شود. لیزرهای جدید که در ویانا کلینیک موجود می باشند به طور فزاینده ای توسط متخصص پوست برای کمک به مدیریت آکنه استفاده می شوند.

مزیت اصلی آنها در مقایسه با درمان با آنتی بیوتیک ها یا ایزوترتینوئین ، درمان فقط مناطق آسیب دیده ، بدون عوارض جانبی عمومی است. در واقع ، برخی از بیماران در حال حاضر با استفاده از درمان های سیستمیک مخالف هستند یا موارد منع مصرف این درمان ها را ندارند. داشتن چهره ای درخشان و آرام به دور از استرس، اضطراب، خستگی، آلودگی و سایر موارد را می توان به راحتی روی صورت اعمال کرد. آکنه یک درماتوز (بیماری پوستی) بسیار شایع است که معمولاً در سن بلوغ شروع می شود و تقریبا همه آن را در دوران نوجوانی تجربه می کنند.

 

فواید لیزر درمانی آکنه چیست؟

درمان آکنه های صورت با لیزر در ضایعات التهابی موثر است. ترشح سبوم را تنظیم کرده و با سفت کردن منافذ و کاهش سطحی ترین زخم ها با تحریک کلاژن ایجاد شده ، بهبود بیشتری را ایجاد می کند. اصل درمان آکنه با لیزر کاهش تکثیر باکتری ها و تغییر موقت غدد چربی مسئول ایجاد آکنه است.

مطالب بیشتر : کلینیک لیزر موهای زائد

درمان آکنه با لیزر چگونه انجام می شود؟

درمان روی پوست تمیز انجام می شود. بیمار از محافظ چشم به شکل عینک یا پد استفاده می کند. درمان با لیزر اصلا دردناک نیست (حالتی شبیه سوزن سوزن شدن و اثر حرارتی دارد).

 

موارد منع مصرف برای درمان آکنه با لیزر چیست؟

در طول مشاوره به جهت درمان آکنه های صورت با لیزر ، توسط متخصص پوست با توجه به شرایط مراجعه کننده، تعیین می شود.

بارداری: این منع مصرف نیست و برعکس ، لیزر اغلب در موارد شدید آکنه در دوران بارداری که بیمار نمی تواند دارو مصرف کند یا از کرم های خطرناک خاصی استفاده کند ، انجام می شود.

 

لیزر در درمان آکنه های صورت در چه مواردی استفاده می شود؟

لیزر به طور فزاینده ای برای درمان آکنه متوسط ​​تا شدید ارائه می شود. لیزر در آکنه می تواند بر ضایعات التهابی آکنه اما همچنین در برابر چربی اضافی و بنابراین به طور غیر مستقیم بر روی جوش های آکنه تأثیر بگذارد. از لیزر برای اسکارهای آکنه بسیار استفاده می شود. لطفاً توجه داشته باشید که لیزر درمانی برای آکنه بر اساس چندین تکنیک است که متخصص پوست مناسب ترین روش را برای بیمار انتخاب می کند.

لیزر معمولاً پس از چندین جلسه ، در برابر آکنه موثرتر است، اما مراقب باشید، این یک درمان معجزه آسا نیست و لیزر آکنهنمب تواند شما را از انجام مراقبت های بهداشتی روزانه، انتخاب لوازم آرایشی غیرکومدوژنیک و آرایش یا محافظت از خود در برابر آفتاب معاف کند.ناراحتی اصلی ماهیت ناخوشایند آن است. آکنه می تواند تأثیر روانی-اجتماعی داشته باشد که نباید آن را دست کم گرفت.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *